הדיווחים השונים בכלי התקשורת לגבי התפתחויות בפרשות אליהן קשור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיכות להסעיר את המערכת הפוליטית, כשחלק מהמפלגות כבר מתחילות לתכנן את האפשרות לנסות ולייצר כאוס פוליטי, שיוביל לבחירות. יו"ר מפלגת 'העבודה', אבי גבאי, התייחס לסקרים שפורסמו לאחר הודעת המשטרה וגם סיפר על תמונת המצב מבחינתו, כרגע: "על פי הסקרים, אנחנו, הגוש החוסם מורכב כבר מ-56 מנדטים. הקואליציה מול האופוזיציה. אך בימי בחירות מתרחשים דברים שונים ממה שקורה עכשיו".



"אני לא קורא לראש הממשלה להתפטר כי אני לא רוצה לומד דברים חסרי משמעות. מבחינתי הסיפור של עד המדינה ארי הרו, הוא לא הדרמה הגדולה שקרתה אלא העובדה שנתניהו הודה שהוא קיבל מתנות. הדרמה השנייה היתה כשגילינו שבן הדוד שלו מייצג את המספנות ובמקביל ראש הממשלה מנהל משא ומתן קואליציוני שגורם להתפטרות שר הביטחון המתנגד לרכישת הצוללות".



"האיש שולט ביד אחת בספק וביד השנייה שולט אם יהיה ביקוש לצוללות או לא. מכאן יוצאת הקריאה שלי לראשי מפלגות הקואליציה שרואים את הדברים ולא עושים דבר". גבאי עצמו הוסיף: "חלקת החפות תמיד עומדת לנגד נתניהו, אך גם נתניהו אמר על אולמרט שחקירות לא מאפשרות לו למשול. הסקר שפורסם אתמול הציג כי רק 21% אמרו שרוצים שראש הממשלה ימשיך לכהן במקרה של כתב אישום".



"נתניהו עדיין חזק בדעת הציבור אך מתפקידנו לבנות את האלטרנטיבה. האלטרנטיבה תבנה על ידי מפגש עם אלו שלא מצביעים למפלגת 'העבודה'. אם הייתי במצבו הייתי יורד מהבמה כבר מזמן. אולמרט עשה זאת אז. זה הדבר הנכון לעשות".



על העתירה שבג"ץ אישר בנוגע למס על דירה שלישית טען גבאי: "אני מלכתחילה הייתי בעד מס על דירה שלישית אך אמרתי לכחלון בעבר כי אפשר להכיל את המס הזה שנתיים קדימה ואי אפשר להעניש אדם שקנה דירה מעכשיו לעכשיו. אנשים שקנו דירות להשקעה אינם פושעים ולכן צריך לאפשר להם שנתיים למכור את הדירה לפני המיסוי. זה יעזור וימנע את העלאת השכר הדירות בישראל".





עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן