זירה נוספת נגד הפעיל הפוליטי אלדד יניב. לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוגשה הערב (שני) תלונה מטעם מנהל אתר הליכוד ברשת, עורך הדין עדי ברוך, על מנת שזו תדון בעניינו של יניב, שהנו עו"ד בהכשרתו. אלדד יניב מסר למעריב: "תודה למתלונן שמשאיר את הפגנת התקווה בפתח תקווה על סדר היום".



על הנסיבות להגשת התלונה נכתב: "עו״ד אלדד יניב חשוד בביצוע עבירה של שידול להפרת הסדר הציבורי, בקריאה למפגינים להתייצב להפגנה בלתי חוקית (שלא קיבלה רישיון ממשטרת ישראל)". עוד נכתב בתלונה כי "אי לכך, הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים״.



כזכור, במהלך יום שבת האחרון נעצר הפעיל הפוליטי בדרכו להפגנה שהתקיימה מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, שאליה הובא מוקדם יותר העצור מני נפתלי, שפוטר בעבר מעבודתו בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו, והפך לאחד הסמלים של המחאה. 



מפגינים מול תחנת המשטרה בפ"ת בשבת. צילום: אבשלום ששוני
מפגינים מול תחנת המשטרה בפ"ת בשבת. צילום: אבשלום ששוני



מארגני ההפגנות, אשר שהו במהלך הלילה שבין שבת לראשון במעצר, שוחררו כמעט ללא תנאים מגבילים על ידי בית המשפט. הם התחייבו שלא לקרוא להתארגנות בלתי חוקית בחמשת הימים הקרובים, כשבמהלך השבוע אמור בית המשפט להכריע האם ניתן יהיה להפגין והאם ההפגנות האלו ייחשבו לבלתי חוקיות.



לאחר לילה נטול שינה, לטענתו, התראיין אז עורך הדין אלדד יניב לגלי צה"ל, ותחילה סיפר על "החוויות" שעבר מרגע העיכוב, דרך המעצר, השהייה בתא ועד השחרור: "לא ישנתי במהלך הלילה", סיפר יניב. "זאת חוויה מאוד מבאסת וקשה, אבל אני חושב שזה מאבק מהחשובים שהיו פה. דיברו איתנו בלילה והסבירו לנו שמכיוון שעברו שלוש שעות, אנחנו הופכים ממעמד של מעוכבים לעצורים. לקחו אותנו, הכניסו אותנו לתא עצורים. מאוחר יותר הציעו לנו להיות מוגלים מהעיר פתח תקווה לעשרה ימים, לשלם 500 ש"ח, וללכת. אני הסברתי שזה מעצר לא חוקי, ושממעצר לא חוקי יוצאים על הרגליים ומסכימים לא להגיש תלונה למח"ש. גם מני נפתלי לא הסכים לשום תנאי", הוסיף.