דף חדש ביחסים: ראש משלחת תנועת פתח לשיחות קהיר, עזאם אל-אחמד, בירך על הודעת חמאס שפורסמה הבוקר (ראשון), לפיה הארגון "מעוניין בקיום בחירות כלליות ודיאלוג עם פתח", ואמר כי התקיימו פגישות בין משלחת פתח לראש המודיעין המצרי, שהציג את ההסכמות שהשיג מול חמאס - פירוק ממשלת הצללים והודעה על בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני.



בשיחה עם סוכנות הידיעות "וופא" אמר אל-אחמד, כי היו פגישות מרתוניות בין משלחת פתח הנמצאת בקהיר, שבמצרים, לבין ראש המודיעין המצרי השר חאלד פאוזי, במהלכן הוצגו המאמצים הממושכים של מצרים עם משלחת חמאס, מה שהביא את הארגון להודיע על החלטתו היום.



הבכיר בפתח הוסיף, כי תתקיים פגישה בין פתח לחמאס, ובעקבותיה פגישה עם כל הפלגים הפלסטינים החתומים על הסכם הפיוס מהחמישה במאי 2011, כדי להתחיל בצעדים מעשיים ליישום ההסכם. "הדבר יביא לחיזוק האחדות הפלסטינית", הדגיש אל-אחמד וציין כי בימים הקרובים תחל ממשלת ההסכמה הלאומית בראשות ראמי אלחמדללה את עבודתה ברצועת עזה, "כמו שהיא עושה כיום בגדה המערבית, ותמשיך את המאמצים להקלה על הסבל של הרצועה, כולל הפסקת המצור".



מנהיגי חמאס יחיא סנוואר ואיסמעיל הנייה. צילום: א-ריסאלה
מנהיגי חמאס יחיא סנוואר ואיסמעיל הנייה. צילום: א-ריסאלה



כזכור, ארגון הטרור הצהיר בהודעה רשמית כי הוא מוכן לערוך שיחות פיוס עם תנועתו של אבו מאזן ולקיים בחירות כלליות ברשות הפלסטינית. כמו כן, במשלחת ארגון הטרור שנוכחת בקהיר אמרו כי הם מוכנים לפזר את הוועדה המנהלית השולטת ברצועת עזה ובכוונתם לנהל משא ומתן להקמת ממשלת אחדות שתשלב את כל הפלגים ברצועה.



עם תחילת המגעים לקיום משא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, ביוזמת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אבו מאזן הפעיל לחץ על חמאס שבמסגרתו הפסיק לשלם לישראל על צריכת חשמל בשטח הרצועה, תוך קיצוץ משכורות לעובדי מדינה החיים בה.



בימים אלה, כאמור, מצרים מנהלת מגעים עם תנועתו של אבו מאזן כדי ליישם עסקה שנחתמה בשנת 2011 בקהיר עם החמאס, שמטרתה הייתה לסיים את המחלוקת בין הצדדים ולהקים ממשלה זמנית לפני הבחירות.