מחווה של שר החינוך נפתלי בנט לאלמנת צה"ל. בעקבות פוסט כואב של חני זיו, אחות שכולה ואלמנת מלחמה ממלחמת יום הכיפורים, שבו מחתה על היעדרם של שרי הממשלה מהאזכרה לחללי המלחמה, פקד איתה היום (שלישי) השר בנט את חלקת חללי המלחמה בבית העלמין בקרית שאול ושמע ממנה את סיפורי הנופלים.



"שמי חני זיו - אחותו של רס"ן אליעזר כספי שנהרג בחווה הסינית בעל עיטור העוז, ואלמנתו של סרן שרגא איבלר בן כיתתו של הרב רונצקי בפנימיה הצבאית, וחברו הקרוב, והוא נהרג בפריצה לסוריה”, כתבה אתמול חני בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, "שניהם נהרגו במלחמת יום כיפור לפני 44 שנים. שניהם נהרגו בזמן הסתערות אחרי שלקחו חלק בבלימה הקשה. זה היה בשלב שמי שלא רצה להמשיך להילחם מצא כבר את הדרך להסתלק. הם המשיכו ועמדו בראש כוחות מאולתרים ונלחמו עד מותם".



"בקיר שלך כתבת השר בנט את המילים האלה לזכר המלחמה "אני מצפה מכל מפקד בצה״ל, בכל דרגה, ללמוד לעומק את מלחמת יום הכיפורים כדי להבין את מחיר הקיבעון המחשבתי אך גם את התעשתות המפקדים ואת גבורת הלוחמים שהביאו לבסוף למהפך ולניצחון. - דמגוגיה", כתבה.



"אתמול נערכה אזכרה לזכרם ולזכר אלפי צעירים שנהרגו בגבורה עילאית במסרם את נפשם למען קיומה של המדינה. איני יודעת את הסיבה שלא מצאת לנכון, אתה וחבריך בממשלה להשתתף באזכרה. אבל רציתי לשאול אותך מספר שאלות:
-מה תאמר לתלמידים? ששכחת?
-מה תאמר לשמיניסטים שעומדים להתגייס? שלא חייבים?
-מה אתה אומר ליתומים, להורים, לאלמנות, לחברות? שזה לא מספיק חשוב?
-או שלא היה לך זמן אליהם?”.
היא הוסיפה כי היעדרות השרים מהאזכרה הוותה פגיעה חמורה באיתנותו של הצבא. באמון החיילים בשולחיהם. ברצון להילחם וביכולת ההקרבה. ערכים רוכש הצעיר בבית הספר, בתנועה, בסביבה, ובבית.
"אתמול נתת השר בנט שיעור להורי החיילים. ללמד את ילדיהם לברוח ולא ליפול בקרב. כי ממילא לאף אחד לא איכפת מהם ומהמשפחות. אז למה למות?
בלי זה אין צבא. אתה מבין את זה השר בנט?”.

בסיום הפוסט כתבה לבנט כי זה עדיין לא מאוחר. השרים יכולים להשתתף באזכרות ולחבק את משפחות הנופלים. סרן שרגא איבלר נפל ב-11 באוקטובר, רס"ן אליעזר כספי נפל ב-15 באוקטובר. 

בעקבות הפוסט הכואב, טלפן בנט לחני זיו, הביע את צערו על כך ששרים לא הגיעו לאזכרה, אמר כי מדובר כי מדובר בתקלה חמורה וביקש להתלוות אליה לחלקה הצבאית שם טמונים יקיריה. היום פקדו בנט וחני את החלקה הצבאית בבית העלמין בגבעת שאול שם טמונים חללי מלחמת יום הכיפורים ובהם אליעזר כספי ושרגא היבנר ז"ל. כמו כן, זיו והשר פקדו גם את קברו של מפקד חטיבת 188 במלחמת יום כיפור, יצחק בן שהם, שנהרג במהלך קרבות הבלימה ברמת הגולן.

"בנט הגיע עם נהג ועם עוזר. הסתובבנו בחלקה של יום הכיפורים. הוא התרגש מהגודל. בית הקברות היה ריק. לא היה אף אחד מלבדנו. ניגשנו לקבר של בן שוהם, וסיפרתי לו על הקרבות שלו. ניגשנו לקברים של יגל פסו ושוקי ויטאר שניהם מ"פים בגולני שנהרגו בכיבוש החרמון. ניגשנו לקבר של אליעזר שם הוא הקשיב והתרגש מאוד. הוא ישב איתי זמן ארוך וניכר היה בו שהוא מתרגש באמת ולא עשה הצגות ובעיקר נראה היה שהוא מבין ומצטער על הטעות שעשה כשלא הגיע לאזכרה", סיפרה חני זיו למעריב.