הקלטה שבה נשמע קולו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בה הוא יוצא נגד המתקפות הפוליטיות נגדו ומבקר את הצעות החוק האחרונות, פורסמה הבוקר (ראשון) בגל"צ. במסגרת דבריו, אמר מנדלבליט כי ״אני מותקף מכל כיוון בכלים שהם לא בכללי המשחק הדמוקרטי", והוסיף: "מקבץ הצעות החוק האחרון נועד לפגוע בכולנו״.



דבריו של מנדלבליט מתפרסמים שלושה ימים בלבד לאחר שהביע את התנגדותו ל"חוק ההמלצות". בכנס של הפרקליטות בירושלים אמר היועמ"ש כי "רק היום הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק לביטול המלצות המשטרה. הצעת חוק זו פוגעת בשלטון החוק במדינת ישראל. היא פוגעת בעבודתה התקינה של מערכת אכיפת החוק, ובפרט בתפקודו של אגף המודיעין והחקירות של משטרת ישראל. יש בה לשבש את הקשר החשוב בין חוקרי המשטרה לפרקליטים הצריכים לנתח את תוצרי החקירה ולקבל החלטות בצורה מושכלת. אני מתנגד לה בכל תוקף".



הוא הסביר כי "הצעת חוק זו מצטרפת לשורה של הצעות חוק חדשות אשר נובעות מאותו המניע. כך, ניתן למנות - רק מהעת האחרונה - את הצעת החוק הצרפתי, את הצעת החוק לצמצום האפשרות להטיל החיוב האישי של ראשי העיריות, את הצעת חוק לבדיקת קציני חקירות בפוליגרף, ואת הצעת החוק לתיקון דרכי המינוי של יועצים משפטיים למשרדי הממשלה".



"אני יכול להרחיב כאן על כל הצעת חוק מתוך הצעות החוק הללו. להסביר מה המניע שבבסיסה, שאינו קידום שלטון החוק, ואיזה מגמה רעה היא מבקשת לשרת. לדרוש מדוע הפגיעה בנו קשה שבעתיים כאשר היא מגיעה בלבוש של הצעת חוק. אך דומה בעיני שהדברים ברורים לנוכחים כאן בחדר, ואין צורך להרחיב. אני מתנגד התנגדות נחרצת להצעות חוק אלה, ולהצעות חוק אחרות הדומות להן. לכולן יש מכנה משותף. הן מגיעות מאותו המקום – רצון לפגוע במעמד שלטון החוק. לא אתן לכך יד. אעשה כל שאני יכול למנוע זאת".



כמו כן, רק לפני כשבועיים מנדלבליט טען באירוע של משרד המשפטים, שנערך באוניברסיטת תל אביב, כי '"החוק הצרפתי' הוא הצעה אבסורדית". הוא הסביר: "נניח שיש ראש ממשלה שמקבל לחשבון הבנק שלו מיליון שקל. בתמורה ראש הממשלה מקדם נותן הכסף טובת הנאה. משמעות החוק היא שלא נוכל לחקור במקרה כזה. האם נחכה שמונה שנים כדי להתחיל לאסוף ראיות".



לדברי מנדלבליט, יש פה בעיה אמיתית של שוויון בפני החוק. "אנחנו לא רוצים להיות מדינה כזאת, שבה יש אמנה מעל ראשו של ראש הממשלה", ציין, "אין לי ספק שהדבר הזה ירד מסדר היום, הוא לא נכון, לא ראוי ולא מתאים למדינה כמו שלנו". הוא סיכם: "אני מתנגד לה, מאמין שהיא לא נכונה ושבסופו של דבר מקבלי ההחלטות לא ילכו אליה. אני מאד נחרץ בעניין הזה".