מאז הודיע אתמול נשיא המדינה ראובן ריבלין כי הוא דוחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה, מוצפות הרשתות החברתיות בהתקפות חריפות על הנשיא הכוללות דברי נאצה ותמונותיו בכאפייה. במקביל לכך, נפתחה עצומה לבטל את מוסד הנשיאות. על העצומה, אותה ניסח רס"ן במיל' רן לוי, חתמו עד כה למעלה מ-1500 אזרחים. היא מופנת אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולחברי הכנסת, בדרישה לבטל את מוסד הנשיאות.



"החלטת נשיא מדינת ישראל רובי ריבלין לדחות את בקשת החנינה של לוחם חטיבת כפיר המצטיין אלאור אזריה מדגישה עד כמה מוסד הנשיאות אינו רלוונטי יותר ועל כן חייב להיסגר ולחלוף מהעולם”, נכתב בעצומה. "מוסד הנשיאות הוא מוסד שאמור וחייב לייצג את כלל החברה הישראלית על כל גווניה, אך לדאבוני הרב הנשיא הנוכחי ממשיך את הדרך של רוב רובם של נשיאי המדינה בעבר ומייצג את השמאל ולא את כלל הציבור.”



עוד כותב מחבר העצומה כי "למוסד הנשיאות ולנשיא מדינת ישראל אין שום תקפיד ביצועי במדינת ישראל והינו מיותר לחלוטין. גם בסמכות אחת שניתנה לנשיא המדינה לחון אזרחים נשיא המדינה כשל ולמעשה עושה איפה ואיפה בהחלטתו את מי לחון ואת מי לו, ונטייתו לחון את חברו ראש ממשלת ישראל לשעבר מר' אהוד אולמרט, עבריין מורשע, ולא לחון את הלוחם המצטיין אלאור אזריה שהורשע על הריגת מחבל, רק מוכיחה טענה זו".



לטענתו "התקציבים הרבים, עשרות מליוני השקלים שמוקצים מדי שנה לטובת בית הנשיא ופעולותיו, יכולים וצריכים לשמש לטובת צרכים חיוניים אחרים לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, ולא חסר מה לעשות עם תקציב זה". לפיכך, נכתב, "עליך אדוני ראש הממשלה ועליכם חברי כנסת ישראל להביא לכך כי מוסד הנשיאות המיותר ייסגר לאלתר בכל דרך חוקית אפשרית”. יצויין כי גם ח"כ אורן חזן ן(ליכוד) קרא אתמול לסגור את מוסד הנשיאות בעקבות החלטת הנשיא ריבלין שלא לחון את אזריה. 



תמונת ריבלין בכאפייה: המשטרה פתחה בבדיקה


בתוך כך מוצפות כאמור הרשתות החברתיות בתמונות וכתובות נאצה נגד ריבלין. מלבד תמונתו בכאפייה נכתב בין היתה על הנשיא כי "אם אלאור אזריה היה אזריוביץ’ אשכנזי מצהלה אין מצב שריבלין האנטישמי לא היה חונן אותו כמו את חברו אולמרט". במקום אחר נכתב כי "נשיא מדינת ישמעאל דחה את בקשת החנינה של אלאור אזריה. יש לסגור את מוסד הנשיאות. 60 מיליון שקל בשנה?”.



בעקבות פרסום התמונה בעמוד הפייסבוק של הנשיא ריבלין כשהוא חובש כאפייה, המשטרה הודיעה הבוקר כי היא פותחת בבדיקה



תגובות ברשת לריבלין. צילום מסך