פרשן ערוץ עשר רביב דרוקר אמר הבוקר (שלישי) כי "חוק ההמלצות" שאושר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת מאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להשיג את ההרתעה אותה הוא רוצה וכי שר האוצר משה כחלון תמך בחוק לאחר שנכנע לאיומיו. דרוקר דיבר בראיון לגלי צה"ל בו דיבר גם פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' שאמר כי החוק לא ימנע את הפרסומים על המלצות המשטרה מפני שאלה ייחשפו בתקשורת הזרה ובאינטרנט.

"כחלון הוא האכזבה הגדולה ביותר, הוא בפנים אדם עם כוונות טובות", אמר דרוקר על שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו. "גם מצביעיו מאוכזבים. הוא תמיד מראה שחצי ממצביעיו הצביעו לכחלון, אבל רצו שבוז'י (הרצוג) יהיה ראש ממשלה. כל מי שרואה את ההתפתלויות של כחלון, איך נתניהו עם אקדח ריק מכדורים, מאיים על כחלון, שחושש מבחירות". הוא הוסיף כי בג"ץ צפוי לעשות "חיים קשים" אם יתבקש לפסוק על "חוק ההמלצות". 
"נתניהו והמשולחים שלו, אמסלם ואחרים, תוקפים את גורמי האכיפה", אמר אברמוביץ'. "יש כאן ראש ממשלה, שנמצא תחת חקירות כבר שנה וחצי, הוא מנסה להציל את עורו. הוא אמנם יצא היום בפעם השלישית לאפריקה, אבל היה כבר שש פעמים בחקירה בלהב 433".

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

 

אברמוביץ' תקף את החוק ואמר כי אישורו לא ימנע מהציבור לדעת על הפרסומים דרך כלי תקשורת זרים. "בית המשפט ידון בחוק הזה, הוא אמור לקבוע שהחוק הזה הוא פרסונלי ורטרואקטיבי", הסביר העיתונאי. "הרי הוא עושה טוב לפוליטיקאים ואנשי משפחות פשע, ועושה להם פרוטקציה מכל השאר. אתם מאמינים שלא נדע מה הייתה המלצת המשטרה? הרי יוציאו את זה לעיתונות זרה, ואז אנחנו בעיתונות נצטט אותם. הוא יפסיד מזה על ציר הזמן. אלמלא החוק הזה המשטרה הייתה לוקחת את הזמן ומעבירה את ההמלצות. במצב העניינים החדש אנחנו נדע כבר בעוד חודש".

דרוקר הוסיף כי למרות זאת ראש הממשלה השיג את מטרתו. "נתניהו משיג את ההרתעה אותה הוא רוצה. הוא אומר לכולם 'אני מעביר את מה שאני רוצה, יש לי כוח עצום'", אמר הפרשן. "השנה שתיקח לפרקליטות לעבור על התיק הזה, נובעת מהפחד. למה את פרשת 'בר און-חברון' לקח 4 חודשים לחקור ולגמור? נתניהו כאילו אומר אני מעביר את החוק הזה על הראש, לא איכפת לי מה אומרים דן מרידור, או שאר האנשים".