יום אחרי שעבר חוק ההמלצות בקריאה ראשונה בכנסת, לאחר שמפלגת 'כולנו' ו'הבית היהודי' אישרו את נוסח החוק, ו-ועדת הפנים אישרה את העברתו להצבעה. ח"כ מיקי זוהר מטעם מפלגת 'הליכוד' התראיין הבוקר (שלישי) לתוכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, וטען: "אני ממש לא מבין את הביקורת על החוק שלנו. אנשים כנראה לא מבינים את גודל האירוע, מנסים להדיח כאן ראש ממשלה מכהן מתפקידו באופן לא דמוקרטי".

"אנשים לא רוצים ללכת לקלפי ומעדיפים לחקור אותו וליצור שיימינג ציבורי בלתי נסלח. יכול להיות בסופו של תהליך שגם אם המשטרה תגיש כנגד ראש הממשלה כתב אישום היועץ המשפטי יחליט שלא לקבל את ההמלצה. 80% מהתיקים נסגרים בניגוד להמלצות המשטרה". 



ספי עובדיה: אז אתה מודה שהחוק הוא פרסונאלי
"מי שאומר שהחוק הזה הוא נכון מגיע עם טיעונים לא רעים אך הבעיה היא שהחוק הזה הוא חוק פרסונאלי. לדעתי החוק הזה רלוונטי רק למקרה של האזרח הקטן שנקלע לחקירה מתוקשרת, אתם עשיתם מהחוק בדיוק להיפך ותפרתם חוק למידותיו של ראש הממשלה". השיב לו ח"כ מיקי זוהר: "חוקים קמים בעקבות דברים שקורים במדינה, אירועים בפעילות השוטפת מביאים אותנו להצעות חוק. הסיטואציה בה נמצא ראש הממשלה, כשאנחנו רואים את הרדיפה הפוליטית נגדו, הביאה אותנו למסקנה שהמלצות המשטרה פוגעניות נגדו. יש לנו ניסיון עבר לא רק כלפי ראש הממשלה אלא גם נגד נבחרי ציבור נוספים ששמם הוכפש. סביב אנשי ציבור ישנה רגישות סביבתית גבוהה מאחרים, ישנם גם אנשי תקשורת ומוכרים בציבור שיש עבורם רגישות גבוהה ובמידה ושמם מתפרסם בתקשורת בנושאים משפטיים נפגע שמם הטוב והקריירה שלהם נפגעת גם כן. בנקודה הזו אנחנו עדים להדלפות ומגמות שמובילות אותנו למסקנה אחת ברורה, המלצות המשטרה לא יכולות להועיל להליך החקירה אלא רק לפגוע בו ולהטות אותו נגד ראש הממשלה בעקבות קמפיין תקשורתי".
כשנשאל מה יקרה במידה והמלצות המשטרה יודלפו השיב: "אין לי שום צל של ספק כי ההמלצות יודלפו. אני רוצה לברך את המשטרה על כך שהחומרים מהחקירות האחרונות לא הודלפו לתקשורת בעקבות התערבותו של המפכ"ל לאחר הביקורת שלנו בנושא. זה דבר מבורך בעיני. ייתכן שהמגמה שהמשטרה מסגלת לה היום, לשמור על פרטיות הנחקר, תשמר".

עובדיה: אתה לא מתבייש בכך שאתה מחוקק חוק פרסונאלי? 
"ההיפך, זה גורם לי להתגאות בכך שאנחנו בליכוד שומרים על הדמוקרטיה הישראלית ומביאים למצב בו ידיחו ראש ממשלה רק בקלפי ולא באמצעות חקירות מתוזמנות בפעילות אנטי דמוקרטית כמו ההפגנות בפתח תקווה. זו שמירה על הדמוקרטיה ולא פגיעה בה ואני מקווה שיבינו את עמדתנו". על תוצאות הסקרים הלא מחמיאות לליכוד הוסיף חבר הכנסת: "כשאתה ליכודניק אמיתי ופונים אליך להשתתף בסקר אתה תבחר שלא להשתתף בו כי אתה יודע שהסקר ישמש את הכיוון השמאלי של המפה הפוליטית מאחר ואין רצון של הסוקרים בהצלחתו של ראש הממשלה. ההוכחה לכך היא שבערב הבחירות האחרונות היו סקרים עם תוצאות שלא תאמו למה שהתרחש בשטח".
 
על דבריה של חברת הליכוד לשעבר, לימור לבנת, כנגד החוק טען ח"כ מיקי זוהר: "אני מאחל להמשיך את הפנסיה שלה בנחת ולתת לנו, אנשי הליכוד, לבצע את עבודתנו למען עם ישראל, אנחנו נבחן לא באמצעות דעותיה של לימור לבנת אלא באמצעות דעת הקהל בקלפי בבחירות הבאות. לא לימור לבנת, לא דן מרידור ולא בני בגין יכולים לקבוע אם הליכוד פועל בדרך נכונה או לא. מי שיכול לקבוע זאת זה רק הציבור. כולם יבינו בסוף שצדקנו בדרכנו".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן