רגע לפני ההצבעה הגורלית בכנסת: שרת המשפטים איילת שקד מותחת ביקורת על "חוק ההמלצות" שיובא מחר לאישור סופי של מליאת הכנסת. השרה שקד התייחסה היום (ראשון) לחוק בפורום סבן בוושינגטון כי "אם שמים בצד את העניין הפרסונלי, במהות הוא הגיוני. הגנה על זכויות חשודים על חשבון זכות הציבור לדעת. יחד עם זאת, העם לא בחר ממשלת ימין כדי להעביר את חוק ההמלצות, אלא כדי להעביר רפורמות יסוד אידיאולוגיות, כמו חוק יסוד החקיקה, והאנרגיה של הקואליציה מושקעת בכיוון הלא נכון".

עם זאת גורמים בלשכתה של שקד הדגישו כי למרות הביקורת, סיעת הבית היהודי מחויבת במשמעת קואליציונית ותצביע בעד הצעת החוק. במהלך דבריה, נשאלה שקד על דעתה לגבי חוק ההמלצות והחוק הצרפתי, שמטרתו למנוע חקירות של ראש ממשלה מכהן ואמרה: "את החוק הצרפתי בנט ואני עצרנו, לאחר שהייתה הסכמה עם יתר סיעות הקואליציה להעביר אותו עם קציבת קדנציות. אנחנו אמרנו: עד כאן". 

"האנרגיה מושקעת בכיוון הלא נכון". דוד ביטן. צילום: מרק ישראל סלם
"האנרגיה מושקעת בכיוון הלא נכון". דוד ביטן. צילום: מרק ישראל סלם
על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, שלפי הדיווחים תתרחש כבר השבוע, אמרה שקד: "הנשיא טראמפ התחייב לציבור בוחריו. אני מקווה ומאמינה שהוא יעשה את זה". על יחסי ישראל-ארה"ב, אמרה : "יש קשר בין ישראל לארה"ב שהוא לא ניתן לניתוק, ולא משנה מי יושב בבית הלבן ומי יושב בבלפור".

לקול מחאות מקרב אנשי שמאל בקהל, שקד דיברה גם על היחסים עם הפלסטיניים: "אני קוראת לכם לרדת לקרקע המציאות. הפער בין הישראלים לפלסטינים גדול מדי. לא יהיה הסכם בשעה שהרשות הפלסטינית עוסקת בהסתה, מעבירה כספים לטרוריסטים ופונה לערכאות בינלאומיות".