על רקע הצהרת טראמפ כי בכוונתו להכיר בירושלים כבירת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נצמד היום (רביעי) להוראה שנתן אמש לשריו ולא התבטא בנושא בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט. במהלך נאומו שהתנהל בשפה האנגלית התייחס ארוכות ראש הממשלה ליתרונות של ישראל בזירה הטכנולוגית, הפיתוחים בתחום הבריאות והחקלאות ופריחת תחום הסייבר. על הצהרת טראמפ, שעוררה אמש ביקורת עזה מצד הפלסטינים ומדינות ערב, לא אמר מילה. 


נתניהו מתייחס לסוגיית ירושלים

לאחר מכן, החליט נתניהו לשגר מסר בעברית לגולשיו בפייסבוק, והעלה סרטון בו התייחס לנאומו: "החבר'ה שלי ארגנו כתבו נאום יפה, זרקתי אותו הצידה. עליתי על הבמה והראיתי להם כמה שקפים שמציגים את ההישגים הגדולים של ישראל. עכשיו אנו נוסעים לכנסת ואחד הדברים שאעשה זה לכנס ישיבה כדי לקדם את חוק הלאום. הזהות ההיסטורית הלאומית שלנו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום אבל במיוחד ביום זה". לאחר מכן סיכם נתניהו: "בהמשך היום אוסיף משהו בנושא ירושלים". 



בידוד מדיני? מיתוס


בכנס הדיפלומטים התייחס ראש הממשלה למצב באיראן אחרי הסכם הגרעין ואמר כי "אם איראן תמשיך ללא הפרעה יהיה לה ארסנל של 100 פצצות גרעין או יותר. העולם צריך לפעול נגד איראן, לא בגלל שהיא רוצה להשמיד את ישראל, אלא בגלל שהיא רוצתה לכבוש את כל המזרח התיכון. לא ניתן להם להתבסס בסוריה".



כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפריחה המדינית של ישראל כי השינוי נובע משני גורמים: כלכלה וטכנולוגיה וביטחון ומודיעין. לדבריו, "המיתוס של בידוד מדיני כבר לא קיים". נתניהו אמר כי יש שינוי ברור בעולם הערבי ביחס לישראל. "מה מניע את השינוי הזה? כלכלה - כי אנחנו באמצע שינוי גדול בעולם לעבר טכנולוגיה - ביג דאטא, בינה מלאכותית וקישוריות. זאת מהפכה שישראל מרוויחה ממנה ולמעשה מובילה אותה".



כנס הדיפלומטים. צילום: מרק ישראל סלם