נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בכפר המכביה, בו תקף את המשטרה עורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית. היום (רביעי) הגיע תורו של שדרן 103FM נתן זהבי, שענה לנתניהו בתוכניתו באמצעות השמעת קטעי ארכיון שלו קורא לראש הממשלה דאז אהוד אולמרט להתפטר, ומשבח את המשטרה כאשר מינה את המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך. בקטע ארכיון נוסף שהשמיע זהבי נשמע השר אביגדור ליברמן מכנה את נתניהו "שקרן, רמאי ונוכל".

"לפעמים כאשר מנהיג אומר דברים המשמעות שלהם הרבה יותר משמעותית מאשר כששדר או עיתונאי אומר אותם, אספתי ארבעה קטעים מתאריכים שונים בהם נאמרים דברים מאוד משמעותיים שכל אזרח חייב לשמוע, להפנים ולהבין את המשמעות שלהם", פתח זהבי את דבריו. "נפתח בדבריו המוכרים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כנגד ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ב-14.12.2008".
בקטע הארכיון אמר נתניהו: "מדובר בראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות ואין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל כי קיים חשש אמיתי ולא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי". זהבי הגיב לדברים: "אתה צודק במאה אחוזים, אדוני ראש הממשלה, אנחנו נקפוץ 7 שנים קדימה ונשמע את הדברים של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מהתאריך 3.12.2015".
"משטרת ישראל היא אבן יסוד בחומת הביטחון הלאומית שלנו, אין משטר בלי משטרה", אמר אז נתניהו. "מלאכת הביטחון מוכרת לך היטב, רוני, השגת הישגים רבים בשירות הביטחון הכללי, כמעט אף אחד מהם לא ניתן לפרסום, קנית לך שם של מפקד יצירתי, מקורי ונחוש שלא חושש ליזום ולשנות". זהבי אישר: "אתה צודק במאה אחוזים, אדוני ראש הממשלה, כל מילה בסלע על המפכ"ל והמשטרה אבל בשיטת השבשבת. לא חולפות שנתיים אתמול אמרת את הדברים הבאים". 

  


"אז יהיו המלצות אז מה? רוב רובם של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום, למעלה מ-60% מהמלצות המשטרה מושלכות לפח. למעלה מ-60% לא מגיעות לכדי כתב אישום", אמר אתמול נתניהו בנאומו. זהבי הגיב: "אתה לא צודק, אדוני ראש הממשלה, במקרה הזה. אדוני ראש הממשלה, לפני זמן לא רב, כשנה וחצי, אתה, לא מתוך שיקולים לביטחונה של מדינת ישראל, אלא מתוך שיקולים לביטחונך כראש ממשלה, בקואליציה מינית את מר אביגדור ליברמן שאמר עליך ב-28.03.2016 את הדברים הבאים וצדק". 
 
"הוא שקרן, רמאי ונוכל. אלו המילים שאני יכול לומר על ראש ממשלתנו", אמר אז ליברמן. "מדובר באדם שמרמה את עם ישראל במצח נחושה". לכך הגיב זהבי: "איך מינית אותו אחרי שאמר את הדברים הללו? אתה אדם רציני? איך יכולת לתת מינוי לשר ביטחון של מדינת ישראל, האיש ששולט בכל הכפתורים, אדם שאומר דברים כל כך נוראיים, איך לא הסמקת? איך לא רעדו לך הרגליים? איך יכולת לחתום על כתב המינוי?".

אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם
אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם


שדרן הרדיו הוסיף: "האיש קורא לך רמאי ונוכל, עשה אותך אפר ועפר ואתה מינית אותו לשר הביטחון של מדינת ישראל. כשמינית את המפכ"ל אלשיך אמרת עליו מילות שבח וכעת אתה עושה את המשטרה סמרטוט, הפכת אותם לתעלת ביוב. תאמר לי מר נתניהו, אתה חושב שעכשיו אחרי שאזרחים שפויים מקשיבים להקלטות הללו הם יכולים לכבד אותך ולהעריך אותך? אתה יוצא סמרטוט".

"לא מדובר בהקלטות סתר אלא בהצרות תקשורתיות שלך, הקפת את עצמך בשורה של אנשים, יחצנים ושכל הזמן מהללים אותך ומשבחים אותך כמלך ענק. אבל זה לא נכון! אשמיע לכבודך ולכבוד עם ישראל את השיר 'המנהיג בדיוק בשבילכם'", סיכם זהבי.
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן