"ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום על שוחד לא יכול להמשיך לכהן", כך אמר היום (שבת) יו"ר הקואליציה החדש דוד אמסלם (ליכוד) בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד, לאחר שהחליף את ח"כ דוד ביטן שמצוי תחת חקירת משטרה בפרשת השחיתות בראשון לציון. "אני חושב שבמשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר. מדובר במוצר מתכלה זה מדרון חלקלק. אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד?", תקף אמסלם בכנס של לשכת עורכי הדין באילת.



יו"ר הקואליציה הוסיף: "אני לא רוצה לחיות בעולם שאם אני רוצה לתת לחבר שלי סיגר, אני אגיד לו חכה אני אתקשר למנדלבליט לשאול אם מותר. חוק המתנות קושר בין המתנה לבין השירות שאתה נותן. אין בעיה עם המתנה, יש בעיה אם אתה תחזיר על המתנה שלך במישור הציבורי". 
 
"למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום, ציין אמסלם בנוגע לחוק ההמלצות שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית אך לא יחול על נתניהו, "המשטרה במשטר דמוקרטי אמורה לחקור והפרקליטות להשתמש בראיות אבל כאן יש מצב הפוך - המשטרה רוצה להתקדם מהר. לפני שאני מקדם את החוק. לכן המשטרה צריכה רק לחקור. התפקיד שלה הוא לא להמליץ". 

ראש ממשלה עם כתב אישום יכול להמשיך לכהן?
 
"אני כרגע לא עוסק בדברים תיאורטיים. ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום על שוחד לא יכול להיות ראש ממשלה. פניתי ליועמ"ש להבין על איזה סעיף בחוק המשטרה נותנת המלצות? אין סעיף כזה בחוק. אצל המשטרה - כל מה שלא כתוב כאסור בחוק זה אומר שמותר".



אתה לא חושש שתשלם מחירים על מה שאתה אומר על המשטרה והפרקליטות?

"בכלל לא. אני לא מת על התפקיד הזה והוא פחות מתאים לאופי שלי. אבל אני נזעק לדגל ואני עושה את מה שאני מאמין בו. אני באתי לעשות את שליחותי כמו שאני מאמין בה. חוקקתי למעלה מ-50-60 חוקים חברתיים אבל בסוף על מה מדברים שעשיתי? חוק ההמלצות".

גבאי: "מדינה לא מנהלים מספסל הנאשמים"

חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני), שעלה אחרי אמסלם לבמה תקף את ראש הממשלה ואמר כי נתניהו מתנהל באופן חסר תקדים, ומוכן לסכן את שלטון החוק למען טובתו האישית: "נאומו ההיסטרי ומעורר הסלידה של נתניהו השבוע מראה עד כמה הוא איבד גם את הבלמים וגם את הבושה. בדרכו החוצה מלשכת ראש המממשלה מוכן נתניהו לשרוף את המועדון ולשבור כל גבול - כל ביקורת היא בוגדנות, כל שומר סף המבצע את עבודתו הוא משת"פ של השמאל. הממלכתיות מבחינתנו מתה וישנה רק ההישרדות האישית. אבל האמת היא ברורה ופשוטה - ראש ממשלה שיוגש כנגדו כתב אישום על שוחד לא יוכל להמשיך בתפקידו".

בתגובה לדבריו של אמסלם, אמר יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון: "דוד אמסלם אמר היום בכנס לשכת עורכי הדין באילת שראש ממשלה לא יכול לכהן כאשר מוגש נגדו כתב אישום בנוגע לשוחד. אני רוצה לחדד ולסייע ליו״ר הקואליציה החדש. כל כתב אישום נגד ראש ממשלה, הוא חמור ולא מאפשר המשך כהונה. מדינה לא מנהלים מספסל הנאשמים".