נשיא המדינה ראובן ריבלין חוזר בו מהדברים שאמר אמש, בהם שיבח את ההפגנות בכיכרות. בעקבות הביקורת מימין, שהנשיא תופס צד הוויכוח לגבי ההפגנות נגד השחיתות, שלטענת רבים מכוונות נגד ראש הממשלה באופן אישי, פרסם היום (רביעי) הנשיא הודעת הבהרה, בה אמר כי "אתמול התארחתי בכנס בנושא דמוקרטיה וחינוך במושב שעסק ברשתות חברתיות. דיברתי על הכוח והחשיבות של הרשתות החברתיות בדמוקרטיה אך הוספתי שלעולם הן לא יוכלו לשמש תחליף להשתתפות אזרחית פעילה, במעשים. נתתי דוגמאות שונות מהשנים האחרונות, לכך שהישראלים הוכיחו שהם לא נשארים מאחורי המקלדת ולא מוותרים על כיכרות העיר.

"למען הסר ספק, ואני אומר זאת בקולי בצורה הברורה ביותר, לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת והדבר לא יעלה על הדעת. אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למדורה. אנו מצויים בעת רגישה. בעת הזאת שומה על כולנו, בפרט מנהיגי הציבור, לבחור בקפידה את מילותינו, לבל יעשה בהם שימוש לרעה או ייגרם מהם חלילה נזק. לכן מצאתי לנכון להבהיר את דבריי ולהצטער על הרושם המוטעה שנוצר מהן".
אמש, בכנס דב לאוטמן לחינוך לדמוקרטיה, מתח נשיא המדינה ביקורת על ההתקפות על "המוסדות שהם נשמת אפה של הדמוקרטיה – המשטרה, בית המשפט העליון, התקשורת". "אנחנו עומדים כאן היום ומדברים על חינוך לשותפות ודמוקרטיה והמציאות בחוץ בוערת כבר זמן מה. בוערת בהתבטאויות שמבקשות לכלות כל חלקה שעוד נותרה מהממלכתיות הישראלית".

ריבלין אמר עוד כי הוא אופטמי: "אני מאמין בחוזקה של הדמוקרטיה הישראלית שיסודותיה איתנים. אבל אני גם יודע שאסור לנו להתייחס אליה כמובנת מאליה. מדינת ישראל תחגוג השנה 70. אם אנחנו רוצים להבטיח את 70 השנים הבאות אנחנו חייבים להתעקש. להתעקש להגן על המוסדות הדמוקרטיים, לדרוש ממשרתי הציבור, נבחרינו, לגבות את המילים והסרטונים שלהם ברשתות החברתיות במעשים. מעשים שמבהירים מה הקווים האדומים שדמוקרטיה לא תסבול".

לדברי ריבלין, "אנחנו צריכים לעסוק בקירוב ובאיחוי, אבל גם בסימון גבולות ובהבהרה חד משמעית שפגיעה במוסדות דמוקרטיים היא מחוץ לגבול ההכלה. הסתה היא מחוץ לגבולות ההכלה, ששיסוי חלקים בחברה הישראלית זה בזה הוא מחוץ לגבול ההכלה".