ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לגל"צ לביקורת שהוטחה בו בעקבות דבריו על סירוב פקודה של הדרג הצבאי. "זו חבורה שרוצה לעשות תמרון ומניפולציה של מה שאני אומר. אני אומר את הדברים כבר שנתיים", תקף, "אני רואה את הכיוונים של ביבי ליברמן ובנט שמובילים אותנו בדרך למדינה אחת ואני מודאג. יודע שצה"ל לעולם לא ילך לכיוון הזה, צה"ל לעולם יהיה מוסרי".
ברק ציין כי מעולם לא קרא למרד של חיילים בממשלה אלא טען שהממשלה מובילה אותם לאט לאט למצב של תהיה להם ברירה. "אני מזהיר ממה שהולך לקרות. הממשלה הזאת בצעדים קטנים מובילה אג'נדה נגד ביהמ"ש העליון, נגד התקשורת ונגד הקוד האתי של צה"ל. שר ביטחון במדינת ישראל הודח מאחר והוא עמד על ערכי צה"ל".

"אף אחד מהליצנים בימין לא ילמד אותי איך עובדות פקודות", הוסיף, "התכוונתי שבהמשך הדרך אנחנו נראה מקרים יותר קשים. אנחנו על מדרון מסוכן, מי שלא רואה את זה הוא עיוור מיתמם או קרנף. הדרך היא לא הפיכה צבאית אלא בפעולות אזרחיות שסופם ביציאה לרחובות ובקלפי. מדובר בממשלה חלולה עם פער עצום בין דיבורים למעשים. מאמין שהציבור ידבר בקלפי".

"עסקנו בנושאים ביטחוניים". איזנקוט. צילום יונתן זינדל, פלאש 90


בנוסף, התייחס ברק לפגישה שערך עם הרמטכ"ל איזנקוט יום לפני שדיבר על סירוב פקודה של אנשי צה"ל והשב"כ ואמר כי העניין כלל לא עלה בשיחותיהם. "לא חשבתי שזה יעשה כותרות. אין ספק שבדיעבד נגרם נזק לרמטכ"ל ואני מצר על כך. לא דיברנו מילה וחצי מילה על העניין הזה. זה לא עלה בכלל בשיחות שלנו. עסקנו בנושאי ביטחון נקיים נטו. הנזק נגרם בגלל הסתכלות במשקפיים פוליטיות על כל מה שקורה במדינה", אמר.