פרשן מעריב בן כספית, שחשף אתמול את פרשת השופטת גרסטל וניר חפץ, תקף היום (רביעי) בחריפות בחשבון הפייסבוק שלו את יו"ר הקואליציה דודי אמסלם  ואת ח"כ מיקי זוהר. אמסלם תקף הבוקר בראיון לגל"צ את התנהלות המשטרה ואת עד המדינה שלמה פילבר וטען בין היתר: "עד מדינה זה דבר נחות. מי זה עד מדינה? הרבה פעמים זה עבריין שמבקשים ממנו להעיד נגד אישיות יותר בכירה". 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 


 

"תעזבו רגע את נתניהו. נדמה לי שאפילו הוא יפנים בימים הקרובים שזה נגמר", כתב כספית. "השאלה המטרידה יותר עכשיו היא איך מאפשרים מנהיגים ואנשי ציבור ישראלים לאדם בשם דודי אמסלם להמשיך לכהן כיו"ר קואליציה. איך אף אחד לא קם ואומר רגע, זה בלתי אפשרי. יושב ראש קואליציה לא יכול לדבר כמו עבריין. הוא לא יכול להשתלח בשלטון החוק מעל דוכן הכנסת. הוא לא יכול לגדף עדי מדינה, הוא לא יכול לכנות אנשים שהעידו עדות אמת בשם "שטינקרים", הוא לא יכול להשתלח בגסות בממלכתיות הישראלית בשפה של עולם תחתון. אי אפשר לעצום עיניים ולסתום אוזניים. הרוק הזה אינו גשם. צריך להחליף את דודי אמסלם. קואליציה שהאיש הזה עומד בראשה, אינה לגיטימית". 



כספית תהה מדוע חברים בקואליציה, כמו כחלון או בנט לא מגיבים לדברי מיקי זוהר ואמסלם: "מיקי זוהר, כנ"ל בדיוק. איך יכול להיות שהאיש הזה ממשיך את הסיבוב המטורלל שלו על דמו של ראש הממשלה יצחק רבין, ואין פוצה פה ומצפצף? איך יכול להיות שהוא ממשיך לטעון שמה שעושים לנתניהו כל בוקר זה רצח רבין, ואנשים עוד מוכנים להתייחס אליו ברצינות? איפה משה כחלון? איפה נפתלי בנט? איפה איילת שקד? איפה גדעון סער? ישראל כץ? יולי אדלשטיין? גלעד ארדן? טוב, לא הייתי רציני עם גלעד ארדן". 

"ממשיך בסיבוב המטורלל". מיקי זוהר. צילום: אדי ישראל
"ממשיך בסיבוב המטורלל". מיקי זוהר. צילום: אדי ישראל

 
לדברי כספית, "הרבה אחרי שתסתיים סאגת נתניהו והדמוקרטיה הישראלית תלקק את פצעיה, נישאר עם הצחנה שמותירים אחריהם החברים האלה, אמסלם וזוהר. זה לא שהם רפי שכל. נדמה לי שמדובר בשני אנשים שיודעים להבדיל בין טוב לרע. אמסלם יודע שבלי עדי מדינה אין שלטון חוק ובכל זאת מדבר כמו שלום דומרני לעניים. זוהר יודע שבין חקירה משטרתית לרצח רבין אין ולא כלום, ובכל זאת מרשה לעצמו. הבעיה האמיתית היא ששניהם עושים את זה רק כי הם משוכנעים שזה יועיל להם בקרב מתפקדי הליכוד. ואני לא לגמרי בטוח שהם טועים".

"זוהי תחתית החבית של המפלגה החשובה הזו, וגם של המדינה. העובדה שדרך טינוף על כל שומרי הסף ונוטרי שלטון החוק אפשר לייצר הון פוליטי במפלגת שלטון, היא בלתי נתפסת. ואף אחד מקרב מנהיגינו לא מעז להגיד את זה בקול רם. גם אם מחירי הדיור יירדו בשבוע הבאה ב-40%, הימים האלה יישארו מרוחים על מצחו של משה כחלון עד יומו האחרון. כנ"ל בדיוק לגבי כל השאר. כל מי שהמדינה הזו ומוסדותיה עדיין חשובים לו".