על רקע האיום האיראני ובצל הכוונה להוציא את כוחות ארצות הברית מסוריה, הגיע לישראל לביקור בן מספר ימים מפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב (סנטקום), כך נחשף הערב (שני) במהדורת החדשות של "כאן 11". הביקור של הבכיר האמריקאי, נותר עד הערב חשאי וממודר. 



הגנרל האמריקני, ג'וזף ווטל, הגיע לביקור ראשון בישראל, בצל המתיחות הביטחונית ונפגש עם בכירי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל, ראש המל"ל ואחרים. לפי מקור ישראלי, שצוטט בכאן 11, זו הפעם הראשונה שמבקר בישראל מפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב.



כידוע, בישראל מודאגים מאוד מאפשרות של יציאת הכוחות האמריקאים מסוריה, אשר נמצאים תחת אחריותו של ווטל, מה שמתרחש על רקע הפעילות האיראנית בסוריה.



כזכור, לפני כשלושה שבועות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר בעצרת שקיים באוהיו כי בכוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה בקרוב, וזאת לאחר שארגון המדינה האסלאמית הובס. "אנחנו מביסים את דעאש, ונצא מסוריה בקרוב, ניתן לאחרים לטפל בה", אמר טראמפ שהסביר: "בקרוב 100% מאדמות הח'ליפות יוחזרו". עם זאת, במחלקת המדינה האמריקאית הודיעו כי הם לא מכירים תוכנית שכזו.



בנוסף לכך, התייחס המנהיג האמריקאי להסכם הסחר שהושג בין ארה"ב לקוריאה הדרומית, ואמר שבכוונתו לדחות את יישומו עד שיגיע להסכם פירוז גרעיני עם קוריאה הצפונית, וזאת מכיוון שההסכם עם קוריאה הדרומית הוא "קלף מיקוח חזק" מול פיונגיאנג. לבסוף התייחס הנשיא להבטחת הבחירות שלו להתחיל בתוכנית שיקום תשתיות ברחבי המדינה, ואמר כי ייתכן ותוכנית זאת תיאלץ להידחות עד אחרי בחירות האמצע שייערכו בנובמבר השנה.