העימות בדרום, אשר נמשך לאורך כל היום, הביא להתבטאויות חריפות מצד אחד, ומחשש לקראת הסלמה מהצד השני. שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התראיין היום (שלישי) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על התגלגלות העניינים, והדרך, לדעתו, בה צריך לפתור את המצב: "זה התחיל בניסיון חדירה, ועכשיו הם נוקמים את מות חבריהם שלא הצליחו לפגוע בישראל".



"עצם קיומם של הארגונים האלה, שיורים, מנסים לפגוע בגדר, ולבצע פיגועים, זאת כבר הפרה של כל ההסכמים בעבר, לכן אין צורך לשאול מי התחיל. זה ברור. אנחנו לא מעוניינים לכבוש את עזה, מקווים שלא ייאלצו אותנו לכבוש את עזה, ולכן חשוב שהתגובה שלנו תהיה מאוד מאוד קשה ומעבירה מסר ברור, ומעבירה את המלחמה למגרש של חמאס בעזה".

שטייניץ, אשר בעבר קרא לאבו מאזן ולאיחוד האירופי "ללכת לעזאזל", המשיך לתקוף את המנהיג הפלסטיני והוסיף: "המצב בעזה מורכב מאוד, הג'יהאד האסלאמי יורה, החמאס עומד מאחוריו, הוא מכניס את הרצועה למצוקה הומניטרית בכוונה. אבו מאזן מנסה כחצי שנה לגרום למצוקה כזאת. הוא המנהיג הכי אנטישמי בעולם, יותר מהאיראנים, זה אבו מאזן. הוא נאבק בטרור ביהודה ושומרון, ומעודד טרור בעזה, שאנחנו וחמאס נתפוצץ אחד על השני, זה שהוא נלחם בטרור ביהודה ושומרון בכלל לא קשור לאנטישמיות. האידאולוגיה של אבו מאזן היא שאין עם יהודי בעולם. אנחנו כת דתית שצריכה להיעלם".

לאחר מכן התייחס גם לאפשרות של כיבוש הרצועה, כפי שאמרה היום השרה איילת שקד והוסיף: "כל מלחמה, בוודאי בשטח מאוכלס, יש לה מחירים. אם לא תהיה ברירה, ניאלץ לעשות את זה. כשאנחנו מכינים את העימות הכולל בעזה, ואני מסכים עם איילת שקד, צריכים לחשוב על פתרונות אחרים ולא לתת לאבו מאזן לשחק עם עזה. אני הצעתי שיהיה נמל בקפריסין מפוקח, שיהיה מזח, שבו כל הספינות ייבדקו על ידי ישראל וישוטו לעזה. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אבל היום זה לא הזמן. היום, מה שצריך, זה להתמקד במענה צבאי כולל, קשה, מכאיב וכבד לחמאס ולג'יהאד, כדי להרתיע אותם לעתיד".