חבר הכנסת אחמד טיבי הכחיש היום (שני) את הפרסומים כי חברי הכנסת הערבים פנו לאו"ם בבקשה לגנות את ישראל בנוגע לחוק הלאום. "מדובר בפייק ניוז", אמר טיבי בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. "יושב לו בניו יורק פוליטיקאי מתוסכל ורואה שח"כים מגיעים לאו"ם ולא אומרים לו שלום", תקף חבר הכנסת את השגריר דני דנון, "הוא שקרן ומסית. הוא מפיץ פייק ניוז ומפיל את התקשורת הישראלית. לא היתה אף פנייה של הרשימה המשותפת לאו"ם. יש לנו מסע הסברה ופניות בנושאים שונים הנוגעים למיעוט הערבי וביניהם חוק הלאום שהוא גזעני מאין כמותו". 
טיבי ציין עוד: "נמשיך לפנות לפורומים בינלאומיים וגם לאו"ם. כבר בנובמבר הסברתי שם כמה זה חוק נורא. לא היתה מעולם אמנה בין הרשימה המשותפת לתנועה הציונית". 
בתגובה לדבריו של אריה אלדד כי הוא אויב, ענה טיבי כי "בגלל אנשים כמוך חזון שתי המדינות מתרסק וחזון המדינה האחת מתחזק. כשתהיה מדינה אחת וראש הממשלה יהיה ערבי אני מבטיח לנהוג בך כמו שאתה נוהג בנו".

על נשיא ארצות הברית אמר טיבי: "הוא לא מכיר את תולדות הסכסוך. הדעות שלו הם נגד הנראטיב הפלסטיני, אבל טראמפ יחלוף בשלב מסוים - ואנחנו נישאר".

מה לדעתך הולך לקרות ב-1 בספטמבר בנוגע לאונר"א?
"גם דוברי אונר"א אומרים כי הקיצוץ האמריקאי תהיה מכה אנושה לגופים האלה, אבל זה לא מזיז לטראמפ ולסביבתו. היהודים שנמצאים סביבו הם בין נתניהו לבנט". 

למה אתה לא נותן לו צ'אנס?
הצ'אנס הזה מסכן אותי ואת כל העולם. תראה מה יצא מקוריאה הצפונית. הוא יביא למלחמה רבתי עם איראן עם הרוגים רבים. העמדה האירופית היא הנכונה ושל טראמפ מושפעת מההסתה של ראש הממשלה נתניהו".

כזכור, אחת מיוזמות הפנייה לאו"ם על פי הפרסומים, ח"כ עאידה תומא-סלימאן וחברת הוועדה ליחסים בינלאומיים ברשימה המשותפת, הגיבה מוקדם יותר לביקורת על המהלך ואמרה כי מדובר בחוק מסוכן, שיש להילחם בו גם מחוץ לגבולות ישראל, אך עם זאת היא טענה כי הח"כים הערבים לא פנו לבכירי האו"ם כדי לקדם גינוי, אבל אחרי ששמעו את התגובות, אולי היא תשקול זאת. 

"דני דנון הופתע לגלות שאיננו מהססים לקרוא לילד בשמו - חוק הלאום הוא חוק אפרטהייד. כנראה שהשגריר לא ממש מעודכן ולא עוקב אחרי המתרחש מעל במת הכנסת. אמרנו בקול רם שחוק זה מזכיר משטרים חשוכים ורודנים, כחוק יסוד שמעגן את האפליה ואת ההפרדה הגזעית", אמרה תומא סלימאן והוסיפה: "התרענו לפני חקיקת החוק שנאבק בו; בכנסת, בבג"ץ, ברחובות וגם בפני הקהילה הבינלאומית. זוהי לא זכותנו בלבד, אלא חובתנו המוסרית, האידיאולוגית והלאומית אל מול הגזענות והאפליה שחוק זה ממסד ונותן לה חותמת רשמית".