ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על רקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברק האשים את מנדלבליט בנקיטת סחבת בטיפול בתיקי נתניהו ואמר כי הציבור ילך לבחירות הבאות "מבלי לדעת כי ראש הממשלה נאשם בשוחד". במהלך ראיון לכאן ב' אמר ראש הממשלה לשעבר כי היועץ המשפטי צריך להתנהל כמו רוברט מולר, התובע המיוחד בארצות הברית.   


"ראש ממשלה ששקוע בחקירות אינו מסוגל להתרכז בעבודתו כפי שאמר בזמנו נתניהו על אהוד אולמרט", אמר ברק. "אני רחוק מלהתלהב ממנדלבליט. ההתנהגות הנגלית אינה כמו של רוברט מולר בארצות הברית שחותר לתוצאות ופועל. זו הסיבה שמחק שלושה אישומים נגד קרוב של ראש הממשלה בלי לספק אפילו נימוקים".

"אי אפשר להסביר את פגישותיו בארבע עיניים עם ראש הממשלה כשהוא אמור להיות התובע הכללי. הציבור הישראלי ילך לקלפיות ולא ידע במה נאשם בדיוק ראש הממשלה כשהמשטרה רוצה להעמיד אותו לדין באשמת שוחד. תהליכים משפטיים נדחים ומוצאים צווי איסור פרסום על דברים שאי אפשר להסביר אותם", הוסיף ראש הממשלה לשעבר.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט


"לא תהיה שום החלטה, המשטרה תגיש המלצות ומה שמנדלבליט מתכוון להודיע זה שהוא שוקל את העניין והבחירות יתקיימו כשהאזרחים לא יודעים במה נאשם ראש ממשלתם", אמר ברק בהתייחסות לבחירות הבאות. "אני מצפה שהציבור בארץ ידע מה בדיוק נאמר בין נוני מוזס לנתניהו, מה העידו כל האנשים, היחיד שלא יודע זה הציבור".

"זה  לפי דעתי לעצום עיניים, לא היה מצב שבו ז'בוטינסקי או בגין ימשיכו לכהן בתפקידם והציבור יסתפק בקשקושים כמו 'אין כלום ולא היה כלום'. ראש ממשלה שנגרר אחרי הרבנים ליאור וגינסבורג, שקוע בחקירות, ובמקום לטפל באזרחים מתעסק בנושאים פרטיים, ויועץ משפטי שנותן לזה גיבוי", הוסיף. 
 
כזכור, מנדלבליט התייחס אמש בוועידת המשפיעים של חברת החדשות לחקירות ראש הממשלה, ואמר כי הן מתנהלות במהירות האפשרית. "הדבר היחיד שאנחנו רודפים אחריו הוא האמת. זה הבסיס היחיד להחלטות בתיקי החקירה". על הפרסומים לגבי התקדמות החקירה, אמר היועמ"ש כי "מדי פעם אני שומע פרשנויות על לוחות זמנים. לא רוצה לפגוע בפרנסתם של מפיצי הפרסומים אך תסמכו רק על הפרסומים הרשמיים".

רוברט מולר. צילום: רויטרס
רוברט מולר. צילום: רויטרס

 
"בנוסף, אני גם ער לניסיונות לצבוע את ההחלטות בנוגע לתיקי החקירה של ראש הממשלה בצבעים פוליטיים. מצדו האחד של המתרס טוענים כי אנו רודפים אחר תוצאה מסוימת, ומצידו השני של המתרס טוענים כי אנו רודפים אחר תוצאה הפוכה. אלו וגם אלו שטוענים כי אנו רודפים אחר תוצאה שאינה עניינית, טועים ומטעים", אמר מנדלבליט.

"הדבר היחיד שאנחנו רודפים אחריו הוא האמת. והאמת הזו – כפי שהיא תתגלה מתוך הראיות שיאספו במסגרת החקירות – תהיה הבסיס היחיד לקבלת החלטות בתיקי החקירה. כך פועלת התביעה הכללית בכל תיק פלילי, וכך אנו נפעל גם ביחס לתיקי החקירה האמורים. כל הניסיונות להסיט אותנו מן הדרך הזו – דינם להיכשל", הוסיף.
 
בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ