האם תהיה תשובה? ראשי המפלגות החברות בקואליציה צפויות לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו לענות האם בכוונתו להקדים את הבחירות, או לנסח פשרה בנוגע לחוק הגיוס, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות כאן. על פי הדיווח, ראשי המפלגות צפויים להציג לראש הממשלה את השאלה במהלך פורום ראשי המפלגות שצפוי להיפגש ביום ראשון הקרוב.



עוד נאמר בדיווח כי ראשי המפלגות מאוד חוששים ומרגישים שראש הממשלה דוחה את ההכרעה על שאלת הקדמת הבחירות או לחלופין פשרה בחוק הגיוס. הוא הבטיח תשובה על השאלה הזו כבר לפני החגים, ועדיין הוא לא נתן להם. ראשי המפלגות ציינו עוד כי כל עוד ראש הממשלה לא מספק תשובה בנוגע לכוונותיו בקשר לבחירות, מצב אי הוודאות לא מאפשר לצדדים לדון על פשרות, לא בחוק הגיוס עצמו וגם לא בחוקים וסוגיות אחרות שעומדים בפתח הממשלה.



כזכור, בג"ץ הורה למדינה להשלים את חקיקת חוק הגיוס החדש עם חודש דצמבר הקרוב, וזאת לאחר שמתווה משרד הביטחון אושר בקריאה ראשונה. אך למרות שהמתווה אושר, בסיעות החרדיות הבהירו כי אין הם מוכנים להמשיך ולקדמו במתווה הנוכחי, בעוד שר הביטחון אביגדור ליברמן ומפלגתו "ישראל ביתנו" מסרבים לחרוג מהמתווה, אותו הם מגדירים כמקצועי ולא כפוליטי. 



גורמים ביהדות התורה אומרים כי הארכה שניתנה על ידי בג"ץ אמורה להספיק כדי שהקואליציה תצליח לחוקק את החוק החדש. אם הקואליציה אכן תעמוד במשימה, כנראה מזה שנים רבות, הכנסת תמלא את ימיה והבחירות לכנסת ה-21 יתקיימו במועדן, נובמבר 2019.