בחירות 2019: הקמת מפלגת "הימין החדש" על ידי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הכניסה לכוננות את המפלגות השונות, החוששות מזליגת מנדטים אל המפלגה החדשה. כתוצאה מהמלך, מותקפים בנט ושקד גם מימין וגם משמאל, בין היתר על רקע הטענה כי מפלגה חילונית אמורה לקדם ערכים חילוניים כמו תחבורה ציבורית בשבת, או טענה אחרת לפיה במפלגות אחרות משולבים דתיים וחילונים יחד גם בלי להגדיר את עצמן "מפלגה דתית-חילונית".

אולם, נראה כי הנפגעת העיקרית מהמהלך היא מפלגת "הבית היהודי", אותה נטשו השרים כשהבינו שציבור גדול נרתע מהצבעה למפלגה דתית. כעת, לא ברור לאן מועדות פניה של המפלגה, שתלך בקרוב לפריימריז ותנסה להביא רכש נוצץ מבחוץ במטרה לזכות במנדטים מחודשים. חבר הכנסת מטעמה, מוטי יוגב, אמר היום (שלישי) לאילה חסון ב-103FM כי "לא עודכנתי בפיצול. נודע לי עליו בעקבות שיחת טלפון מנפתלי בנט במוצאי שבת בדרכי מבילוי משפחתי בצפון".
 
חבר הכנסת יוגב סיפר גם כי עוד לפני ההכרזה על הפיצול, "נערכה פגישה של חמש שעות בה נכחו נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ', רבנים ועיתונאים כמו הרב דרוקמן וחגי סגל". יש לציין, כי בשידור המקורי טוען חבר הכנסת יוגב כי עמית סגל נכח בפגישה, אולם לאחר השידור תיקן את טעותו והסביר כי התכוון לחגי סגל. 

 

למה זה נשמר בסוד?

"ברור לי שאת נפתלי בנט לא עניינה הציונות הדתית או החינוך הדתי. מה שנעשה כאן זה אקזיט על גבי הבית היהודי. לקיחת הקופה של הבית היהודי היא דבר לא הוגן, משר החינוך אני מצפה ליושרה".
 
אתה חושב שהיה כאן גייס חמישי? מה תעשו בנוגע לחובות שנותרו במפלגה?
"יש כאלה שסוברים שנכון ללכת למפלגה החדשה שמנסים לייצר כעת. אני עוד לא יודע לתת פרטים בנוגע גם לחובות המפלגה, מלבד העובדה שהן ירדו, אך במקביל גם הכסף השוטף נעצר".