חמאס דחה את בקשת ישראל להקפיא את כל ביצוע ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים, בתיווך המשלחת המצרית, עד לאחר הבחירות והבהיר כי המצב יסלים אם ירושלים לא תשנה את עמדתה, כך מדווחים הבוקר (שלישי) כלי תקשורת פלסטינית ברצועת עזה.

לפי הדיווח, ישראל מוכנה להגיע להבנות עם חמאס, ואף יישמה את החלק הראשון של ההבנות בין הצדדים, עם הרחבת אזור הדיג, אך היא ביקשה דחייה רשמית של ביצוע כל ההבנות האחרות עד לאחר ה-9 באפריל.
ככל הנראה, המשלחת הביטחונית המצרית תודיע במהלך היומיים הקרובים אם יש התקדמות בין ישראל לחמאס במגעים במטרה להגיע להסכם הפסקת אש ארוך טווח, או שמא ניסיונות אלו נכשלו. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי ישראל לא תהסס לפעול בעזה אם השקט לא יישמר בגבול הדרום, גם במהלך הבחירות. 

בתוך כך, אתמול הזהיר אש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, את את שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כי היחס של ישראל לאסירים הפלסטינים עשוי להביא להסלמה, כך טוען גורם המעורה בשיחות. לדבריו, הנייה אמר לדיפלומט הבולגרי כי מדובר בנושא שנמצא בקונצנזוס לאומי ועלול להשפיע על ההסדרה בין ישראל לחמאס. 

במקביל, במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני טרור ברצועה, ובהם גם הג'יהאד האסלאמי, ינסו להוציא לפועל פיגועים על מנת לנסות לסכל את ניסיונות ההסדרה. למרות השקט היחסי אתמול, הכוחות על הגבול דרוכים לאפשרויות שפיגועים מהסוג הזה יכולים להתרחש בירי רקטות בודדות או בפיגוע נגד מטרות צבאיות על הגדר. בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות ומכינים את הקרקע לפעולת מנע אפשרית.