יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עורר השבוע סערה כשהציע לציבור "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה". חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) שוחח עם חברי הקבינט יואב לימור ורוני דניאל ב-103FM, מתח ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא דוחף בכל כוחו לסגר כללי בחגים במטרה למנוע את ההפגנות נגדו.

אתה רואה את פריצת הדרך עם המפרציות, מה אתה אומר?
"זה הסכם חשוב, לא רוצה להיות קטנוני".

שים את הפוליטיקה בצד.
"אני אומר שאני לא רוצה להיות קטנוני אבל זה הסכם מאוד חשוב. אין לנו אפילו לא חלק קטן בהסכם הזה, זה נוצר כי האמריקאים כפו אותו וטוב שהוא קיים. מדינת האמירויות חשובה, הרבה יותר רצינית ממדינה כמו קטאר, הרבה יותר משמעותית מהמדינה שנקראת אומן, אני לא רוצה להיכנס לניתוח אבל יורש העצר הוא המנהיג הערבי החשוב ביותר בשנים האחרונות, לכן זה חשוב מאוד".

למה הוא היה צריך את ההערה הזאת? ליברמן.
"איזו הערה?".

לא לציית.
"תפעילו שיקול דעת? אני אסביר, למי שמסתכל על המשבר הזה מתחילתו, הדבר היחיד שאתה לא רואה אצל הממשלה הזאת זה שיקול דעת. זה מגיע לפסים אבסורדיים, ברמות מטורפות. יש סגר בעשר ערי,ם 'לא, נעשה את זה בלילה', אף אחד לא יודע להסביר למה. מה, הקורונה מתחילה לעבוד בלילה? לא, כי יש חתונות, אז תגיד שאין חתונות. למה צריך סגר? לכן צריך לחשוב, הגיע הזמן שנחשוב, יש דברים שקשורים לתחומים הביטחוניים, נגיע לזה. אבל בסוגיה של המדיניות, רואים סגר ואני מסביר, יש לי ניסיון, אני עברתי את הסארס בהונג קונג, משבר הרבה יותר קשה. הייתי קונסול כללי, כולנו חלינו בסארס, ואם תרצו נדבר על זה אבל בעניין הסגרים, כל המדדים מראים שאתה מכניס אדם אחד למשפחה של 7-8 נפשות בדירה קטנה, סגרת לשבוע, כולם הפכו למדביקים, יצאו החוצה אחרי הסגר והדביקו".

היעדר המשילות והיעדר ההיגיון והדוגמה האישית והכל ברור. אבל אם הציבור יעשה מה שהוא רוצה תהיה אנרכיה. אתה רואה שאנשים לא מצייתים. בעיית הבעיות היא בסוף בד' אמות כל אחד ואחד מאיתנו וכשנאמר על ידי איש מרכזי כמו ליברמן פחות או יותר תתעלמו מהקשקוש הזה, יש אנשים שייקחו את זה לפי מיטב שיקול דעתם ויש אנשים ששיקול דעתם לא מספיק.
"אני אומר את זה בצורה הכי פשוטה, אסור היה לסגור את כל החיים הכלכליים שלנו. למה? עלה אצלכם פרופ' רוטשטיין שאני מאוד מעריך, אנחנו לא יודעים על המחלה כמעט כלום עד לרגע זה. אז אתה לא יכול לסגור את החיים, אתה מגיע למסקנות - בידוד חברתי. הדבר השני שאף אחד לא מדבר עליו - במוטיבציה של נתניהו שניתקע בבתים ולא נצא להפגין".

אז למה הוא לא מטיל סגר?
"הוא מת להטיל סגר, לא נתנו לו להטיל, הוא כתש את האנשים כולל יולי אדלשטיין שאני מאוכזב ממנו עד עמקי נשמתי, חשבתי שהוא האדם שעוד יהיה מסוגל לעמוד בפרץ הזה, וגם הוא מתחיל לדבר על סגרים. אתה נמצא בחברה, אומרים תפתח חלונות, תפעיל מאווררים, צא לאוויר הפתוח. אתם מבינים את המוטיבציה שלו מהיום הראשון? 'אל תלכו לים, אל תלכו לטבע', מה זה הטמטום הזה? כשאני היית עם הסארס הדבר הראשון שהממשל אמר – 'צאו לטבע, צאו מהבתים, תאווררו את הבתים, סגרו את המזגנים, תפעילו מאווררים'. אבל הממשלה הזאת לא רוצה שיהיו הפגנות, אתה רואה את השקרים ואת הספינים".

הכול נובע מהרצון של נתניהו להפסיק את ההפגנות?
"התשובה היא כן. ביום הראשון שנתניהו רצה להכניס את השב"כ לטלפונים ואני הייתי בוועדת המשנה למודיעין אמרתי – 'תסבירו לי למה'? אני מכיר את הטכנולוגיה, אני יודע כמה היא לא מדויקת וכמה בלאגן זה יעשה, אמרתי למה? אמרו לי 'כי זה טכנולוגיה מדויקת'. אמרתי 'או שאני מטומטם או שאתם שקרנים'. הדבר הזה לא נכון".

הכל זה אמת לשעתה.
"הדבר הזה עד היום נוכח בחיים שלנו, נכנסו יותר מ-600,000 איש לבידוד. 60% הגישו ערעור ושוחררו מהבידוד כי זה לא מדויק. הוא פגע פגיעה אנושה ביכולת הביטחונית של השב"כ לבצע סיכולים ממוקדים. מה לא ברור? אף אחד לא פותח את הפה עד לרגע זה, הדבר הזה מטריף אותי. הבן אדם הזה, מה הוא עשה? הוא לוקח את הטכנולוגיה של השב"כ, הוא רוצה להכניס מאות אלפים. אם לא הייתי צועק מהיום הראשון בוועדת חוץ וביטחון, אני אומר שאנשים לא היו מגישים ערעור. אף אחד לא דיבר על זה. זה לא מכובד, לא יפה, אתה מפלגה ביטחונית, מה אתה מדבר נגד השב"כ טובי בנינו? אנחנו לא דיברנו נגד השב"כ".

"המוטיבציה שלו זה למנוע הפגנות. קחו את הציוצים האחרונים של כל השופרות שלו, 120 שוטרים נדבקו בהפגנות, שקר וכזב. 120 שוטרים נדבקו בכל הארץ, מאיפה אני יודע מאיפה נדבקו? יכול להיות במכולת. הנקודה היא שהוא אומר עוד שקר אחד, שלא אכנס לפרטים - רה"מ שלו עומד מול הטלוויזיה ומשקר ואומר 'הם סוגרים טלפונים' אתם יודעים, ואל תענו לי כדי שלא נסתבך, שזה לא רלוונטי".