שר התקשורת, יועז הנדל, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM אודות ההצבעה הדרמטית בכנסת, בסיומה נפלה ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות, וכן על משבר התקציב.

אנחנו בעיצומה של דרמה בכנסת. לא השתתפת בהצבעה על הצוללות. מה אתה חושב על מה שקרה?
"אני מקוזז היום כך שלא הייתי בכנסת, אבל אין ספק שאם מבטלים הצבעה שזה אירוע מאוד חריג צריך לעשות את זה עם סיבה מאוד טובה, ללא קשר לאם אתה באופוזיציה או בקואליציה ואני מקווה בשם הדמוקרטיה שאכן הייתה ליו"ר הכנסת סיבה טובה".

ריבלין ביטל עשרות הצבעות, לפעמים תוך כדי, כי הוא מבין שח"כ לא מבינים על מה הם מצביעים, קרה הרבה.
"יש לך הרבה יותר ניסיון מאשר לי בכנסת, אני שנה וחצי כאן ואני מקווה שעושים את זה מסיבות טובות, אם אתה אומר אז זה מקל על האירוע. דיין אני חושב שראוי שזה יעשה כשיש סיבה טובה".

משבר התקציב, אתם סמן יותר ימני מאשכנזי וגנץ, זה או תקציב או בחירות?
"לגמרי. אני חושב שהגענו ל'מאני טיים'. אין יותר מדי אפשרויות, מתווה הפשרה של צבי האוזר נועד להעביר תקציב, לא נועד לייצר אקזיט לנתניהו מתישהו בעתיד. היה זמן מספק כדי לשבת על התקציב ואין סיבה להעביר תקציב לשמונה ימים, אין היגיון בזה, זה תוקע את מדינת ישראל. אני בתחום שלי, יש מאבק גדול על תשתיות אינטרנט לפריפריה, ואני תקוע בגלל הניסיון לייצר תקציב דמיקולו לשמונה ימים. לכן אני לא רואה אפשרויות, או שמעבירים תקציב לשנה והממשלה מתפקדת בצורה ממלכתית ומתעסקת עם האתגרים הגדולים – המשבר הבריאותי, הכלכלי ואיחוי הקרעים בחברה הישראלית ואם היא לא מסוגלת לעשות את זה - נלך לבחירות".

ח"כ זוהר אמר שבדצמבר הכנסת תתפזר. מסכים?
"אני לא יודע, זה באמת תלוי בהחלטה או בדילמה שנמצאת אצל נתניהו. אבל אם הוא לא יעביר את זה בזמן הקרוב ולא נעבור על תקציב, וזה לא יעבור בממשלה, זה לא יעבור בכנסת ויהיה ברור לכולם שהכנסת תתפזר. אתה תראה גל של כאוס פוליטי, אני מקווה שלא, אני לא חושב שזה טוב למדינת ישראל. אבל אם מפרים הסכמים והעסק לא עובד נלך לבחירות ותהיה לנתניהו חלופה, שאף אחד לא יתבלבל".

גנץ מנסר את צינור החמצן שלו כי אם תענו להצעה של הליכוד לדחות בפעם נוספת, יהיה סיכוי שהרוטציה תתקיים. 
"יש טענה כזו, ואני לא מכחיש שיש בסוף בפוליטיקה הגיון פוליטי ואינטרסים פוליטיים, אז אני לא יודע אם הדבר הנכון היה ממשלה צרה של הימין או אחרת, אבל בסוף צריך ללכת עם קו אחיד, אידיאולוגי והוא ממשלה מתפקדת שיודעת לעבוד אל מול המשבר הכלכלי, הבריאותי והחברתי. אלה הדברים החשובים, אם היא יודעת לעשות את זה, אז זה אידיאל, למרות הפשרה שנתניהו עם כתבי אישום. אנחנו התפשרנו כדי לשבת עם נתניהו ואם זה לא עובד הולכים לבחירות, וברור שיש אפשרויות ביניים. בעיני זה לא הדבר הנכון, לא המסר הנכון וזה לא יוביל לתוצאה הרצויה של ממשלה מתפקדת שנותנת שירות לאזרחים. אני אומר את זה כשר תקשורת שמאוד רוצה להמשיך לעבוד, חשוב שנמשיך לעשות וזה טוב למדינה, אבל אם הממשלה לא מתפקדת, היא לא מתפקדת. אני לא יכול לכפות על נתניהו להפוך לרה"מ שרוצה ממלכתיות ועבודה משותפת, לא יכול לכפות על שר האוצר כ"ץ להעביר החלטות חשובות לתושבי הפריפריה".

אתה שייך לימין, איך אתה דורש חבילה תוך 12 יום?
"אני ימין ביטחוני אז אני מאמין בניהול סיכונים שמרני, ביקשתי תוכנית ב-40 יום. מבקש לשים דגש לשירות לאזרח, כי דואר ישראל, יש לו היסטוריה מפוארת ועובדים מפוארים ומצד שני אי אפשר לבטל את הבעיות שיש - בזמן החבילות והמכתבים ובמעקב אחר חבילות ובתחרות בענף הזה. את כל אלה צריך לעשות ואם לא עשו בעבר זו תקלה ולא משנה מה הסיבות, אם זה ועד עובדים, צריך לעשות את זה עכשיו. התחלנו בפוליטיקה, החרב המתנפנפת מעל ראשי של הבחירות יכולה להיות מדרבנת וכל יום אני מרגיש שיש לי זכות וחובה לעשות כל מה שאני יכול ולכן אני במרוץ עם הסיבים האופטיים. עם הדואר, אין ברירה חייבים לעשות את זה, אין אזרח שלא מרגיש את זה ואני חושב שגם הנהלת הדואר מבינה את זה. נגיע לתחרות טובה יותר והפרטה של הדואר שרק תוסיף לאזרחי המדינה שירות ראוי".

נפל לי קו השידור של בזק במהלך השידור, תוכל ללוות אותי מחר?
"אני יכול לנסות, בד"כ אלה שמתעסקים ומקדמים תהליכים הולכים יחפים .במושב שלי בנס הרים יש מהירות של 15 כשאני נאבק שבכל הארץ תהיה מהירות של אלף. הסנדלר הולך יחף, שר התקשורת הולך יחף תקשורתית, אבל בסוף הסיפור הזה זה לא מותרות".

הרדיו שלנו, 103fm, חגג 25 שנים. תרצה להגיד כמה מילים? לברך?
"קודם כל אני שמח לשמוע שיש מישהו שצעיר ממני בפוליטיקה ועושה כל כך הרבה, אני תמיד נהנה לעלות אליכם ומאחל עוד הרבה, הרבה, שנים של עיתונות שמסוגלת להיות מאוזנת, מגוונת, וחופשית. דווקא התוכנית שלכם זו המחשה מאוד טובה לכך שאפשר להביא דעות מכל מיני כיוונים וזוויות ולא להכניס למגירה שאתה יודע מה הוא הולך להגיד, ולהשיג הרבה מאזינים".

רק חבל שבן מתעקש על דעתו.
"אבל לא תמיד אני יודע מה תשאלו ותגידו, אני כל פעם מתפלא מחדש וזה בעיני הופך תוכניות למעניינות יותר ואת השיח ליותר מורכב ומשמעותי. אני מאחל לרדיו עד 120 ויותר, עד 250".