בעקבות המשבר שפוקד את הקואליציה, רבים מהחוקים והיוזמות מוצאים את עצמם תקועים ולא עולים להצבעות, בשל חוסר הסכמה בין מפלגות הליכוד וכחול לבן. בעוד שמינויי בכירים הוקפאו, הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, ושורה של נושאים אושרו היום (רביעי) בוועדת השרים לענייני חקיקה. זאת, בעקבות סיכום בין שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם (ליכוד). 

בין היתר אושרו בוועדת השרים הצעות החוק הבאות: טיוטת חוק פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה; הצעת חוק להגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות; הצעת חוק לשלילת האפוטרופסות הטבעית עבור נאשמים ומורשעים בעבירות אלימות במשפחה של חה"כ עודד פורר. ההצעה אושרה לקריאה טרומית.

גנץ: "הדלפת הטיסה לסעודיה היא צעד חסר אחריות"

יו"ר הוועדה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, אמר: "‏אישרנו כעת בוועדת השרים לחקיקה שורה של הצעות חוק, מהקואליציה ומהאופוזיציה, לטובת המאבק באלימות נגד נשים. על כולנו מוטלת החובה לעשות הכל כדי לסייע לקורבנות האלימות ולמנוע את הרצח הבא. כך עובדים יחד למען הציבור. אני מודה לשר ‎דודי אמסלם על שיתוף הפעולה היום, בנושא החשוב הזה".

כזכור, הליכוד וכחול לבן הגיעו להסכמות על מינוי בכירים במהלך השבוע. לאחר שהגיעו הצדדים לפשרה, אושר השבוע בישיבת הממשלה מינויו של יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר, בתמורה למינוי מקורבו של בני גנץ, הוד בצר, למנכ”ל משרד ראש הממשלה החליפי.