בהמשך לנאומו אמש, בו קרא לאיחוד גוש המרכז-שמאל, שלח הבוקר (שלישי) יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הזמנה ליתר ראשי המפלגות בגוש לפגישה היום ב-21:00, במטרה לדון באיחוד האפשרי. אלא שנכון לרגע זה, אף אחד מהנמענים לא השיב בחיוב להזמנה, ורבים מהמעורבים אף התנערו ממנה ותקפו את גנץ. 

שר הביטחון בני גנץ מישיבת הממשלה

פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, נימק את סירובו להיפגש: "הכלכלה במשבר עמוק, ופוליטיקאים מתרוצצים כעכברים אחוזי אמוק למצוא סידור עבודה לכנסת הבאה. אני לא מחפש סידור עבודה, בוודאי לא לצד מי שהיו שותפים מלאים להפקרת מעמד הביניים והעצמאיים בעוד הם נהנים משכר מלא ובטוח. במקום לדרוש מאנשים ישרים לאפסן את האגו, טוב יעשה גנץ אם יאפסן את מפלגתו, וייתן לאחרים להוביל את המדינה, ובעיקר את כלכלתה מכאן".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏בני, אין טעם בפגישה שכל מטרתה היא להבטיח את הכיסא שלך בכנסת הבאה. את ההזדמנות שלך להחליף את נתניהו פספסת. יש לנו 1,300,000 סיבות לא להאמין לך".

גורם במפלגתו של רון חולדאי, מפלגת הישראלים, אמר כי "לא שולחים הזמנות במייל", וכי אם גנץ רציני בכוונתו, יש לו את מספר הטלפון של חולדאי. 

גם במפלגתו של משה (בוגי) יעלון, תל"ם, התנערו מהיוזמה. ח''כ אורלי פרומן כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "מדינת ישראל היתה זקוקה לממשלת חירום! אבל לבני גנץ לא היה מספיק אומץ.. עם הקמת הממשלה והכניסה ''מתחת לאלונקה'', הבטיחו חברי הקואליציה לשאת אותה יחד. הבטיחו אחדות, חוזק, חוסן, שיתוף פעולה. אמרו –''בלי שטיקים ובלי טריקים''. ושוב, לבני גנץ וכחול לבן לא היה אומץ לצאת מאחיזתו של נתניהו".

בתוך כך, יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, כינתה הבוקר את גנץ "גוויה פוליטית" בשידור בגלי צה"ל.