יו"ר מפלגת תל"ם, משה (בוגי) יעלון, שוחח הבוקר עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM על הבחירות הקרבות. יעלון הסביר מדוע על הבוחרים להצביע לו, ולא לגדעון סער, איילת שקד ונפתלי בנט. בנוגע לשאלות על איחודים אפשריים בגוש המרכז שמאל והאם יפרוש בסופו של דבר אמר: "אני לא אבזבז אפילו קול אחד".

בוגי יעלון תוקף את נתניהו: "המדינה שייכת לאזרחים ולא לשליט"

באופן מפלגתי די ירחם השם.
"אני עושה כל מאמץ ואעשה כל מאמץ כדי שתהיה פה אלטרנטיבה שלטונית, כמו שהייתה כחול לבן ולצערי קרסה".

אם זה לא יעבוד, אז אתה פורש?
"הוכחתי בעבר שאני פועל לחיבורים, זה היה כחול לבן. ראינו שהחיבורים האלה מקפיצים את המנדטים, ואני מקווה שזה יקרה עד 4 בפברואר, בזה אני עוסק כרגע".

אבל אם אתה תראה שזה המצב, זה אפילו לא קרוב לאחוז החסימה, אז אתה ממשיך או פורש?
"אני לא אבזבז אפילו קול אחד".
 
אתה בעד ועדת חקירה ממלכתית כמו שמציע גדעון סער בעניין של הקורונה?
"אני חושב שלא יהיה מנוס מזה. ממשלה אחרת תצטרך לבדוק פה איך שועבדו שיקולים פוליטיים אישיים לטובת הימלטותו מאימת הדין".  


 
אמרת ממשלה אחרת, בינתיים מה שרואים בקלפים, זה שלא תהיה ממשלה אחרת.
"מי יוביל את השינוי? סער ואלקין שעד לאחרונה ישבו שם והיו שותפים גם לניהול הכושל, ולא היה להם מה להגיד?".

האוזר והנדל.
"נכון, גם, שבאו מלכתחילה מתוך הבנה שהתיקון למדינת ישראל עובר דרך החלפתו של נתניהו, ובסוף החליטו להיכנס עם תפקיד שר ויו"ר ועדה. בנט ושקד, שעד היום לא אומרים שהם לא ייכנסו תחתיו, ולא אמרו מילה על השחיתות, אז אלה יביאו את השינוי? לכן, אני קורא למצביעים, תסמכו על מי שבאמת מחויב לשינוי וזה לא סער ולא בנט".

תגיד, גונן בן יצחק שרץ איתך, עם כתב אישום. זה לגיטימי לרוץ לכנסת עם כתב אישום? בן יצחק נשכב מתחת לגלגלים (של המכת"זית) והפריע לפעילות משטרתית.
"הייתי נותן לו על זה צל"ש, ואני מקווה שכתב האישום הזה ייגמר בלא כלום. הוא לא לקח שוחד, הוא לא הפר הפרת אמונים".

אז אתה אומר, אפשר כתב אישום, השאלה על מה.
"בוודאי השאלה על מה. אצל נתניהו זה אוסף של פרשות שבהן הוא כבר אמר לאולמרט בזמנו, והוא צדק, 'ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, לא יכול לקבל החלטות ברמה הלאומית'".  

ומה עם זה שגונן בן יצחק אומר שצריך לבטל את החוק הלאום, אתה גם חושב כך?
"לא. מה שחשוב כרגע זה האם תהיה פה הנהגה מושחתת או ישרה, האם תהיה פה דמוקרטיה או דיקטטורה, והאם ההנהגה תדבר אמת או שקר. אלה שהבאתי אליי, אלה קודם כל אנשי ביצוע כדי לתת מענה לאתגר שאנחנו עומדים בו, יש לי איש בריאות שזיהיתי אותו תוך כדי הדיונים כאחד שלא איבד את עמוד השדרה - פרופ' חגי לוין".

אבל ההערכות שלו היו לא נכונות, הוא אמר שלא יגיעו חיסונים.
"מספיק. ראש הממשלה מסתיר את עיתוי הגעת החיסונים משר הבריאות שלו ומנכ"ל משרד הבריאות. הם כולם לא ידעו שזה יגיע בינואר, הוא שומר את זה כקלף מסיבות פוליטיות. איך בדיוני קבינט הקורונה לא יודעים על זה? לכן, הכול פה משועבד לשיקוליו הפוליטיים, ההישרדותיים של נתניהו, ואנחנו משלמים על זה במחיר של 50-40 נפטרים ביום".

אולי אתה תמים מדי לפוליטיקה? כל פעם מחדש בוגדים בך. בעצם האוזר והנדל עצרו את החלפת נתניהו בממשלה שנתמכת מבחוץ על ידי חלק מהמשותפת. אתה מתעקש לדבוק באיזושהי אמת, אבל כל האחרים לא.
"אם אני אצטרך להונות ולרמות את הציבור שמצביע לי בשביל להישאר בפוליטיקה, אני אוותר על הפוליטיקה. אבל שוב, למען האמת ההיסטורית, אם בני גנץ היה מתעקש להרכיב ממשלה, הוא היה מרכיב את הממשלה, גם עם האוזר והנדל".