חבר הכנסת ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', מותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט. בשיחה שקיים הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד, בתוכניתם ברדיו 103FM, ואמר כי "הסיבה האמיתית לכך שהממשלה הזאת היא ממשלת שמאל, היא ששותפיו של בנט - שהם רוב המניין בממשלה - רוצים מדינה פלסטינית ומקדמים את הרעיון הנורא הזה של ממשלת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל". 

הוא התייחס לנאומו באו"ם של ראש הממשלה, שהיה עד לא מזמן גם שותפו הפוליטי: "לא היה שם כלום ושם דבר, כדרכו של בנט בתקופה האחרונה הייתה רק ערמה של מילים, המון התייחסות למסגרת וקצת התייחסות לתוכן". סמוטריץ' הוסיף ואמר כי בנאומו של ראש הממשלה "לא הייתה שם מילה אחת על זכותנו על הארץ, או על כך שארץ ישראל היא שלנו. נפתלי פשוט עשה נאום שגם לפיד יכול היה לשאת. עובדתית, בנט הפוליטיקאי השיל מעליו את כל האידאולוגיה שהייתה לו ומכר את הכול כדי להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים בממשלה אנטי-ציונית ולפעמים אפילו פוסט-ציונית".

לאחר מכן התייחס יו"ר הציונות הדתית לשותפו הנוכחי של בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שעתיד לרשת את מקומו באמצע הקדנציה: "לבנט אין מה לומר מבלי להרגיז מישהו מתוך הממשלה שלו, ובינתיים, יאיר לפיד מסתובב עם תוכנית מדינית איומה - פשוט אוסלו על סטרואידים". לדבריו של סמוטריץ', לפיד עבד בצורה מתוחכמת יחד עם שותפיו לגוש המרכז-שמאל, מה שיביא אותו להיות ראש הממשלה בעוד פחות משנתיים: "יש לו סבלנות ליום שבו יהיה ראש ממשלה, הוא מכין כבר את הקרקע ומחזיר אותנו לחיבוק המסוכן של האיחוד האירופאי".  



בסיום דבריו, הביע סמוטריץ' את דעתו על על ניהול משבר הקורונה, ואמר: "הניהול בקורונה של נפתלי בנט הוא פשוט כושל. תראה את מספר החולים, את מספר המתים, תראה את הקריסה של מערכת הבריאות. בנט בעצמו אמר בעבר שאסור לסמוך רק על החיסונים, והיום הוא עובד 180 מעלות ממה שהוא כתב בספרו".

סמטריץ' ציין כי בעוד שבעבר, תמך בנט במודל הרמזור מבעד לספסלי האופוזיציה, הממשלה הנוכחית לא מאמצת אותו: "בעיניי הוא היה צריך להמשיך לקדם את המודל הזה גם בגל הנוכחי, אפשר וצריך להטיל את ההגבלות בצורה דיפרנציאלית. אבל אני לא רואה את הממשלה הזאת מתאמצת בהסברה על מנת לעודד התחסנות, בטח שלא כשהיא תוקפת את מערכת הבריאות. היא הופכת אותה כמעט לאויבת העם והתוצאה היא חוסר אמון מוחלט באנשי המקצועה ואנשי המדע. לכן, הציבור לא הולך להתחסן".

סייע בעריכת הידיעה: דוד זבולוני