מפלגת הליכוד שלחה היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בדרישה לפטר מתפקידו את סגן השר יאיר גולן. זאת, בעקבות "דברי ההסתה שהשמיע נגד המתיישבים ביהודה ושומרון", לטענתם.

במכתב עליו היו חתומים כל חברות וחברי סיעות הליכוד, נכתב: "אנו, חברות וחברי סיעת הליכוד, דורשים מראש הממשלה נפתלי בנט להודיע עוד היום על פיטוריו של סגן השר יאיר גולן. סגן השר גולן הסית היום נגד המתיישב הים ביהודה ושומרון, תוך שהוא מכנה אותם 'תת אדם'. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו".

"כשחבר בממשלת ישראל מתבטא בצורה כה בוטה ומבישה נגד ההתיישבות והמתיישבים - אין לעבור על כך לסדר היום או להסתפק בציוצים וגינויים רפים שאין מאחוריהם דבר. אנו דורשים את פיטוריו של סגן השר יאיר גולן עוד היום, אחרת ממשלת בנט-רע״מ מודה בכך שהיא ״מכילה״ ומסכימה הלכה למעשה עם התבטאות מגונה זו, שמוציאה את דיבת כלל המתיישבים ביהודה ושומרון".

כזכור, הסערה פרצה לאחר ריאיון שערך סגן השר יאיר גולן בערוץ כנסת, בו התייחס למחאת תושבי חומש ולדרישתם להסדיר את הישיבה כמענה לרצח יהודה דימנטמן ז"ל: "לא אמור להיות שם אף אחד, כשהייתי מפקדת אוגדת יהודה ושומרון לא נתתי לאף אחד להתיישב שם. עכשיו הם זועקים את זעקתם, בושה וחרפה", אמר גולן, והוסיף כי "לא מזכירים את העובדה שאותם אנשים שבאים להתיישב שם, פורעים בכפר בורקא, מנתצים מצבות, עושים פוגרום. אנחנו בני העם היהודי שסבלנו מפוגרומים לאורך ההיסטוריה, באים ועושים פוגרום באחרים".

"במצבות אנחנו מתעללים? אלו לא אנשים, אלה תתי אדם, אנשים בזויים, קלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב. ההשתוללות הלאומנית-קיצונית הזאת תביא עלינו אסון, אלה אנשים שרוצים לספח לתוכנו מיליוני פלסטינים", סיכם.