לאחר שראש הממשלה, נפתלי בנט, סימן אתמול במליאת הכנסת על יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו כי "השתגע", חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ותקף את בנט: "זה מגעיל ההתנהגות הזאת, הוא מתנהג כמו איזו חיה בג'ונגל. ראש ממשלה, התפקיד שלו בין היתר זה לאחד את הציבור, גם כאלה שלא נמצאים איתו בקואליציה, להרגיע את הרוחות".

"חוק הגיוס עבר בשבוע שעבר. מבין חברי הכנסת היו כאלה שהיו עצובים באותו רגע שעבר, אני למשל", אמר גפני: "עכשיו מה צריך לעשות ראש ממשלה נורמלי במדינה דמוקרטית? צריך לבוא, להרגיע את הרוחות, להגיד לנו: 'לא נורא, נדבר...'. במקום הוא בא ועשה תנועה של ניצחון. את מי הוא ניצח בדיוק?".

בנט מסמן שנתניהו "השתגע"
בנט מסמן שנתניהו "השתגע"

לאחר מכן, תקף יו"ר יהדות התורה את שר האוצר, אביגדור ליברמן, שהאשים אתמול את המגזר החרדי ביוקר המחייה: "אני לא נפגע מדבריו פשוט כי הוא רק מדבר שטויות, כולם רואים את זה. הוא לא מתאים להיות שר אוצר".

"כל פעם שיש לו איזה בעיה הוא מחפש מתחת לאדמה להכניס את החרדים, ויש לו בעיות כל הזמן. האיש עושה דברים רעים ופוגע בכלכלה של ישראל", טען גפני: "הוא פוגע בכל תחום, גם ביוקר המחיה, זה שהוא כל הזמן מעלה מיסים, ושלא לדבר על זה שהוא פוגע גם בבעלי עסקים".

כספית השיב לו: "אני מקשיב לבנק ישראל שכבר הזהיר כמה פעמים, פעם אחרונה לפני שנה, שאם אחוז ההשתתפות של החרדים בשוק העבודה לא יעלה, נצטרך להעלות מיסים ב-16%".

שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)
שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)

גפני: "את האמירות האלה אני שומע כבר 25 שנה, והכלכלה בישראל לא רק שלא התמוטטה, היא הלכה והתחזקה במשך כל השנים ואנחנו נמצאים במשק חזק. אבל מה שקרה עכשיו זה הדבר הכי פשוט, ליברמן פשוט העלה מיסים. אם מהממשלה לא נותנים שקל, המחירים יעלו. המשק הוא חזק והאמירות האלה של בנק ישראל אינן רלוונטיות".

"בתור יו"ר ועדת הכספים לשעבר אני מכיר את המערכות האלה", אמר גפני: "אני העברתי חוק של שילוב חרדים בכל התחומים, במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות, בחברות הממשלתיות. הממשלה הזאת הפילה לי את החוק. היא לא מסכימה לחוק הזה של שילוב חרדים בעבודה". 

על כך כספית ענה לו: "אתה יודע שהממשלה כמו כל ממשלה חותרת לשילוב מקסימלי של החרדים בשוק העבודה, הבעיה היא שהחרדים לא משתפים פעולה". 

גפני נימק: "אז היא אומרת שהיא חותרת, אבל היא לא. זה שאצלנו בציבור החרדי, ממוצע המשכורות שמקבלים נמוך, אז משלמים פחות מס. אבל היות ויש לנו יותר ילדים, אנחנו קונים דירות, וחלק גדול מהתשלום הולך למדינה כמס, לכן אנחנו משלמים יותר מאשר מישהו אחר".

לסיום התייחס יו"ר יהדות התורה לחשיפה ב'כלכליסט' על פרשת 'פגסוס' ומשטרת ישראל: "אני חושב שוועדת חקירה ממלכתית במקרה הזה, לא מתאימה. אני הצעתי שתהיה ועדת חקירה פרלמנטרית, אבל שיהיו לה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית, מכיוון שמי שעומד בראש הוועדה הם בעיקר שופטים, והבעיה שאנחנו ניצבים עכשיו, זו גם בעיה עם שופטים, לא רק עם אנשי ציבור". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM