ח"כ יואב גלנט (הליכוד) שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לביקורו אתמול בשכונת שייח ג'ראח בירושלים, ברקע העימותים במקום.

"המציאות שבה שורפים בית או עוקרים עץ היא לא מקובלת עליי, לא בנגב, לא בגליל ולא בירושלים. לא הייתי נכנס לעניין הזה בהיבט פוליטי. המציאות הרגילה, שלצערנו הרב נהוגה פה כבר 100 שנה, היא שערבים תוקפים יהודים בתוך ארץ ישראל ומחוצה לה ואנחנו מתגוננים. יש גם חריגות לצד השני אבל זה המצב. אנחנו מחזיקים את המדינה לשנו ואת העם שלנו. בזכות זה יש לנו את הזכות להגן עלינו בכוחות עצמנו", פתח גלנט את דבריו.

"מי שחושב שהקרב של 48 הביא לכך שהצד השני השלים עם התוצאה - שוגה, לפחות לגבי חלקים מתוך אוכלוסייה הפלסטינית בארץ ישראל. אני בעד שוויון זכויות מלא וכל מה שקשור לדמוקרטיה, מצד שני זו מדינה יהודית. את העניין הזה אנחנו חייבים לממש בכל מקום. ערבים גרים בתוך ערים יהודיות ולא ראיתי שמישהו שורף להם את הבית. אני אומר לכם בצורה המפורשת ביותר - בכל מקום שבו יהודים מותקפים, אני רואה את עצמי נמצא. עשיתי את זה באופן אישי גם כשהיינו בתוך עזה ובתוך לבנון. אני רואה את העניין הזה כחלק מתפקידי", המשיך.

יואב גלנט (צילום: יוסי אלוני)
יואב גלנט (צילום: יוסי אלוני)

"המצב הוא ששרפו בית של יהודים, אני הייתי בהרבה מאוד מקומות שבם התנכלו לאוכלוסייה היהודית על מנת להביע הזדהות, כך היה בכל מקום שאני חשבתי שיש בו בעיה. אנחנו נוהגים להתכנס אל תוך עצמנו ולהתעלם ממה שקורה סביבנו אבל בואו נשים את הדברים על השולחן. הגנב למשל, אנחנו צריכים לקבל רשות מעבאס אם לנטוע עץ או לבנות בית. זה בלתי אפשרי ביני ולא נתפס, אנחנו חייבים לממש את הריבונות שלנו בכל מקום", הוסיף גלנט.

בהמשך נשאל גלנט על ההבדל בהתנהלות הליכוד בין תקופת "שומר החומות", אז ניסו להניא את בן גביר מכוונתו להקים לשכה במקום, לבין ההתנהלות כיום: "אני לא פגשתי את איתמר בן גביר, באתי להביע הזדהות עם האנשים ששרפו להם את הבית. כל עוד מדינת ישראל מאפשרת ובצדק לכל יהודי לגור היכן שהוא רוצה אז התשובה לעניין הזה 'אנחנו כאן'. זה נכון לאורך הרבה מאוד שנים בכל מקום ברחבי ישראל. ככה הוקמו כל היישובים במדינת ישראל, אנחנו חוצבים בסלע ונאחזים בציפורניים. לצערי הרב היכן שנבנה הבית והיכן שננטע עץ שם גם יש ביטחון ושם יש גם יישוב יהודי. בכל מקום שאתה מקפל את הדגלים שלך אתה מאבד את זה. בנגב אנחנו מאבדים 50 אחוז משטח מדינת ישראל, מכביש באר שבע, חברון ומזרחה השטח הזה לא נמצא בידינו".

"השמאל זה דבר שלא קיים בעת הזו. אם מדינת ישראל מאיזושהי סיבה הייתה מגיעה למסקנה שהיא צריכה לכבוש את דמשק השמאל היה אומר שזה חלק מתוכנית השלום על מנת להישאר בממשלה. אין להם שום גבולות, מה שמעניין אותם זה לשבת על הכסא. אין להם שום רעיון לא בתחום של הגנת זכויות האזרח, אתה רואה את סיפור NSO", הוסיף גלנט.

עוד אמר: "המצב שבו מדינת ישראל היהודית, הציונית והדמוקרטית נשענת על מפלגה שהרעיון שלה עוין מלכתחילה את הציונות, רוצה לשלוט בעתיד לבוא על המדינה באמצעות חוקה אחרת אבל מתנהגת באופן שונה, בדיוק כמו החמאס או האחים המוסלמים במקומות אחרים, המצב שאנחנו נשענים עליו זה ליקוי מאורות שהיה אסור לקרות מלכתחילה. אי אפשר להפקיר עניינים ציוניים לאומיים...".

לבסוף נשאל גלנט האם נתניהו נמנע מקריאה להרגיע את השטח מטעמים פוליטיים, והשיב: "אתה שואל תשובה בשאלה ואתה מצפה שאני אסכים, כל הנחת היסוד שגויה מלכתחילה. הסיפור שרע"מ יושבת בתוך ממשלת ישראל ומכריעה לגבי עניינים ציוניות ולאומיים זה שגיאה, זה ליקוי מאורות. אני מוכן שכשיש 61 חברי כנסת יהודים ציונים יכנסו ערבים ויהיו שרים בממשלה, זה דבר רצוי, צריך לדאוג לרווחה, תעסוקה והשכלה לאוכלוסייה הערבית. אבל הם יחליטו אם נשלוט בנגב, נשב בירושלים או נעצור את הפשיעה בגליל? ואם אתה בא להרוס בית או לטעת עץ הם אומרים שהם יצאו מהממשלה? זה ליקוי מאורות שנובע רק מעודף שאפתנות לשבת על הכיסא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm