יחסי ישראל ואוקראינה נמצאים במשבר, על רקע הדיווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש מהנשיא האוקראיני, וולודמיר זלנסקי, לקבל את דרישותיו של פוטין. שר ההגנה האוקראיני האשים אתמול כי "ישראל לא בוחרת צד, זה יגרום לחוסר אמון גובר לשנים רבות". שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, שוחח הבוקר (ראשון) גם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאירועים האחרונים.

על דבריו של השר האוקראיני אמר ברודסקי בפתח דבריו: "אני חוזר על אותו משפט הרבה פעמים בזמן האחרון, לא שופטים אדם בשעת צערו. אני חושב שהמשפט הזה רלוונטי גם להתבטאות הזאת. אני בהחלט מבין את האמוציות, אני בהחלט מבין את הרצון של האוקראינים שכל העולם יהיה לצידם ב-100%, אבל אין אף מדינה בעולם שלא חושבת על האינטרסים שלה". 

כשנשאל האם זלנסקי והסביבה שלו לא רואים בישראל מתווך הגון, השיב: "אני חושב שזה לא המצב, כי אחרת אי אפשר להסביר מדוע זלנסקי, בימים האחרונים, דיבר חמש פעמים עם ראש ממשלת ישראל, כולל אמש, ומדוע זלנסקי ממשיך לקרוא לישראל ולראש הממשלה להפוך למתווך בסכסוך הזה, ומדוע הוא קורא לקיים מפגש פסגה בירושלים. אני חושב שהוא מזהה את היכולת של ישראל לתווך בין רוסיה לאוקראינה, והוא מזהה את ישראל כאחת המדינות הבודדות בעולם המערבי ששומרת על ערוצי הידברות פתוחים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה, ואני חושב שהוא מזהה את האפשרות לנצל את העמדה המיוחדת הזאת של ישראל".  

על הדיווח כי בנט ביקש מזלנסקי להיכנע אמר: "הדבר הוכחש מכמה גורמים בכירים, כולל גורמים בכירים באוקראינה. מדובר בפייק ניוז. אני לא יודע מי עומד מאחורי הדיווחים האלה, באמת קשה לי להגיד, אבל הדיווחים האלה פשוט לא נכונים ואני יודע את זה טוב מאוד. אני יודע שישראל באופן כללי וראש הממשלה באופן פרטי מוכן לעשות הכול כדי לסיים את הסכסוך הזה. איפה שאנחנו יכולים לתרום, אנחנו יכולים לתרום, בגלל המצב הייחודי שלנו, בגלל העמדה הייחודית שלנו שאותה צריכים לנצל, והאוקראינים יודעים את זה טוב מאוד. אנחנו הבענו את דעתנו. העמדה שלנו ברורה ושקופה. שר החוץ גינה את המתקפה על אוקראינה. אנחנו תומכים בשלמות הטריטוריאלית, בריבונות של אוקראינה. אני חושב שמאוד ברור באיזה צד אנחנו נמצאים". 

"יש עשרות מדינות שיכולות לעזור להם בקסדות ובאפודים, ויש מלא גורמים פרטיים שיכולים לעשות את זה. היתרון הייחודי של ישראל נמצא במקומות אחרים לגמרי. היתרון הייחודי שלנו הוא ביכולת לדבר גם עם הרוסים והן עם האוקראינים וגם ביכולת לעזור איפה שאנחנו יכולים לעזור, וזה בעיקר בתחום הרפואי. אנחנו חלק ממאמץ בינלאומי שהרבה מנהיגים בעולם שותפים לו", הוסיף ברודסקי. 

לבסוף נשאל ברודסקי מה הסיכוי לקיומן של שיחות בין רוסיה ואוקראינה בירושלים: "קשה לדעת. אני כמובן באופן אישי אשמח אם הפגישה תתקיים בירושלים, אבל אני חושב שכרגע המיקום הוא הבעיה האחרונה, אני חושב שיותר צריך לדבר על תוכן, האם יש בסיס להסכמה, וקשה לדעת. כרגע זה לא נראה ככה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm