נאומו הערב (ראשון) של נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי עורר הדים רבים, במיוחד לאחר שבחר לתקוף את ממשלת ישראל על חוסר תמיכתה באוקראינה. התגובות לנאום לא איחרו להגיע, כאשר דקות ספורות לאחר הנאום מסרו בכירים בממשלה כי "לא ציפינו לדברים כה חריפים , אך בהחלט אפשר להבין אותו. נשיא אוקראינה במצוקה, האנשים שלו מתים. אסור לשפוט".לעומת זאת, היו גם גורמים בממשלה שטענו כי הנאום החריף של זלנסקי הזכיר להם את נאומו של נתניהו בקונגרס ב-2015, על הראש של ברק אובמה.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "אני חוזר ומגנה את ההתקפה על אוקראינה ומודה לנשיא זלנסקי על שחלק את רגשותיו ואת מצוקת העם האוקראיני עם חברי הכנסת והממשלה. נמשיך לסייע ככל שביכולתנו לעם האוקראיני ולעולם לא נפנה את גבנו למצוקתם של אנשים היודעים את זוועות המלחמה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "השתתפתי בנאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי בזום כדי להביע סולידריות עם אוקראינה מול התוקפנות הרוסית. הביקורת שלו על ישראל לגיטימית וכך גם העלאת הציפיות שלו מאיתנו. לא כך ההשוואה המקוממת והמופרכת לשואה והניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את מעורבות העם האוקראיני בהשמדת היהודים בה".

 חבר הכנסת שמחה רוטמן צייץ: "אני לא מבין אוקראינית, אך אם התרגום ששמעתי מדויק, זלנסקי ביקש מאיתנו להתנהג כלפי האוקראינים כפי שהם התנהגו כלפינו לפני 80 שנה. מצטער, נראה לי שנאלץ לדחות את בקשתו. בכל זאת, אנחנו אומה מוסרית. אור לגויים".

לדבריו הצטרפה חברת מפלגתו, ח"כ אורית סטרוק: "לבנו, כמו גם תמיכתנו ומאמצינו, עם העם האוקראיני, שעובר עכשיו מתקפה אכזרית, חסרת הצדקה, שגובה קורבנות קשים. מכאן ועד ההשוואה לשואה - המרחק רב. ההשוואה לנאציזם, השימוש בביטוי "הפתרון הסופי", והאיזכור של באבי יאר - לא במקום, וכחברי בית הנבחרים של מדינת ישראל - אסור לנו להסכים לכך".

.

סגן השר יאיר גולן (מרצ) : "אדישות הורגת' אמר זלנסקי. ישראל תגיש כל סיוע הומניטרי אפשרי ותקלוט פליטים. ישראל לא תתחשבן עם אוקראינה על עברה ולא תעמוד מנגד".

ח"כ אפרת רייטן (מפלגת העבודה): "זה היה מעמד מורכב לא רק בגלל האילוצים של הזום, אלא בגלל הדברים הנוקבים שאמר נשיא אוקראינה זלנסקי.  למרות הקושי אסור לשכוח שהנשיא מייצג מדינה ומיליוני אזרחים שנלחמים על חייהם".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב (העבודה): "נאומו של זלנסקי היה נאום קשה ומעורר מחשבה. את ההשוואות לשואה יש להותיר בצד ולהתמקד בקריאה המוצדקת לפעולה יותר משמעותית מצד מדינת ישראל, כדוגמת הרחבת הסיוע ההומניטרי, הגברת מאמצי התיווך וקליטת פליטים משמעותית. ככל שהלחימה תמשך יש לנקוט בצעדים נוספים ובתוכם הצטרפות לסנקציות הבינ"ל".