במהלך כנס של תקווה חדשה שאירע אמש, הוצא אחד האנשים בחוזקה לאחר שמחה נגד יו"ר המפלגה, גדעון סער. העיתונאי חזקי ברוך סיפר לאראל סג"ל וטל שלו ב-103FM את שהתרחש מנקודת המבט שלו. "התגובה שלהם הייתה שקרית, הכניסה הייתה רק לחברי המפלגה ובהרשמה מראש. כלומר אותו אדם לא הסתנן, הוא בחור המלווה את המפלגה".

הוא הוסיף כי אותו בחור הוא ממשפחה שכולה ותגובתו הייתה באשר לדבריו של סער שדן בדרכים להתמודדות עם הטרור. "זה קפץ לו ויצא לו מדם ליבו – 'למה הלכתם עם התנועה האסלאמית, הבטחת שלא'". לאחר מכן טען ברוך כי "הוא התיישב שם וישר קפצו עליו ארבעה עד שישה אנשים, חבטו בו".

"יש חברי מפלגה שפשוט גדעון אמר להם 'שמענו את המחאה שלך תוציאו אותו החוצה' אז הוציאו אותו החוצה. שומעים שהוא צועק, לא סתם, הוא צועק כי מכאיבים לו, כי הרביצו לו שם פיצצו אותו שם בכל הגוף", הוסיף העיתונאי.

חזקי הוסיף כי מרגע הוצאת הבחור החוצה, הוא ראה אותו שכוב על הרצפה, נגרר בעוד חבטו בו, וטען כי כולם היו מאנשי המפלגה. "כשזיהו שצילמתי – התחילו להתקהל סביבי. בהתחלה זה ידיים על המצלמה, אחרי זה דחיפות ואז אגרופים בבטן כי המשכתי לצלם", הוסיף. 

"הייתי ממש במצוקה", המשיך חזקי ברוך. לדבריו, מיד לאחר התקרית הוא קיבל שיחת טלפון ישירות מגדעון סער, ששאל אותו על שאירע. "אמרתי לו זה לא אירוע, השתמשו באלימות מאוד קשה נגד חבר מפלגה שלך, פגעו בעיתונאים, הוא אמר שהוא מתנצל וכי האירוע יתוחקר". 

"מקווה שכמו שהוא הבטיח לי שאחרי תחקור והפקת לקחים מהאירוע אתמול הם יוציאו סוג של תגובה, כך הם הבטיחו לי. אני מקווה שזה יקרה בקרוב", הוא חתם.

"הוא הסתנן לאירוע, נראה שהוא בכלל תומך בבן גביר"

בתוך כך, ירון סבן, מנכ"ל המפלגה, שוחח גם הוא על הדברים עם בן כספית וינון מגל ב-103FM. "במהלך נאומו של יו"ר התנועה, בהרמת כוסית של המפלגה עם 550 פעילים מכל רחבי הארץ, נעמד בחור והתחיל לצרוח. הוא הסתנן לאירוע במרמה הוא לא חבר מפלגה ונראה שהוא בכלל תומך בן גביר".

לדבריו, "הוא התחיל לצרוח, להתפרע, השתטח על הרצפה וסירב להתפנות הגעתי אליו אישית ביקשתי ממנו לעזוב את האולם. הוא נשכב על הרצפה באמצע השורה, בשלב הזה אנשי ההפקה ופעילים הוציאו אותו החוצה מהאולם, הוא השתולל תוך כדי בעט ונתן אגרופים".

בתגובה לטענות של העיתונאי חזקי ברוך כי הוצא מהמקום בכוח גם כן, השיב: "חוץ מחזקי היו לא מעט עיתונאים באולם. לא הרביצו ולא הרחיקו עיתונאים. כשראיתי פעילים מתווכחים עם חזקי הזזתי אותם נתתי לחזקי להתקרב. היה שם שוטר שביקש מכל העיתונאים להתפזר".

ינון תקף בתגובה: "אתה מציג את זה כאפיזודה. ראינו את הסרטונים מה היה שם באמת הבחור שספג את המכות כתב לי כך לפני כמה דקות - 'חזרתי מבי"ח לאחר שבמהלך הלילה פינו אותי לקבלת טיפול רפואי קיבלתי מכות בראש, בגב ובחזה מאנשים שצריכים הבוקר לעשות חשבון נפש. זו הייתה מחאה פוליטית לגיטימית. לפחות שלושה אנשים השתתפו בתקיפה, סער, אלקין והנדל העניקו תקווה חדשה דווקא לתנועה האיסלמית, הם צריכים להתבייש'".

בן ענה: "מדובר בפרובוקטור מקצועי, הוא תומך תקווה חדשה כמו שאני תומך בשרה נתניהו. הוא העלה תמונה עם בן גביר וסמוטריץ' 'ביחד מנצחים'. האיש מקצוען, העביר את כל המסרים השקריים שלו דרך ינון מגל ומתעלמים מהעניין הפשוט שנתניהו הכשיר את מנסור עבאס".

בתגובה לשאלה מדוע הם לא עוברים את אחוז החסימה, השיב סבן: "סקרים עושים לפני בחירות ותלוי מי עושה את הסקרים. כרגע אנחנו עסוקים בלפרוע את השטר שהתחייבנו לבוחר. סעיף אחרי סעיף במצע שלנו, מוזמן לראות מה עשינו ומה בתהליכי חקיקה. עשרות תקנות, חוקים שעברו ושבדרך לעבור, בקריאה ראשונה, טרומית וועדת שרים לחקיקה. מה שגדעון עושה בתקווה חדשה לא עשו שנים רבות גם בפן החברתי, בנושא המשילות, עונש מינימום להחזקת נשק".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.