ויכוח פוליטי על רקע החלטת הקבינט המדיני־ביטחוני לאשר את תוכנית שר הביטחון לבניית 40 ק"מ נוספים של מכשול בקו התפר ביהודה ושומרון. מפלגת הציונות הדתית יצאה אתמול נגד בניית גדר ההפרדה. בהודעה מטעם המפלגה נאמר: "אוסלו זה כאן. כשהזהרנו שבנט חצה את הריביקון לשמאל התבוסתני של המדינה הפלסטינית, היו כאלה שהרימו גבה. היום הוא צועד בדרכם של רבין, פרס ושרון ומחלק את הארץ דה־פקטו".

עוד טענו בציונות הדתית: "בנט, שבעבר תקף את תפיסת החומות וההתמגנות, והיה ממובילי המאבק נגד המשך בניית הגדר, משלים היום עם גנץ את תהליך אוסלו, ובמקום לרדוף את הטרור בהתקפה בלתי פוסקת, מקים חומת גבול שתחצוץ בין ישראל הקטנה ליהודה ושומרון, מקבע את ההפרדה ביניהן, ומקים מדינה פלסטינית דה־פקטו. מנכ״ל מועצת יש״ע לשעבר, שהבטיח לא לוותר על סנטימטר מארץ ישראל, מחלק את הארץ וקורע חלקים ממנה בחומת בטון. זהו נזק לדורות!".

אנשי הציונות הדתית פנו לאנשי הימין בקריאה: "תעצרו את העוולה היום, לפני שיהיה מאוחר מדי!". בשמאל תקפו את הודעתה של הציונות הדתית, המתנגדת מטעמים פוליטיים ומדיניים להחלטת הקבינט לסגור את הפרצות בגדר הביטחון עם יהודה ושומרון ולהשלים את בניית החומה.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה: "במקום לעודד את בניית גדר ההפרדה במטרה למנוע פיגועי טרור ולייצר ביטחון בקרב אזרחי המדינה, הוא בוחר לקרוא למרד בהנחיות בשביל חזון משיחי של ארץ ישראל השלמה, גם אם זה במחיר דמים שאנחנו משלמים". מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני ציין: "‏יצא המרצע מן השק. מפלגת הציונות הדתית מוכיחה בהתנגדותה לחומת הביטחון כי היא מעדיפה להפקיר את ביטחון עם ישראל עבור עגל הזהב של ההתנחלויות הפוליטיות המבודדות".

הוא הוסיף: "עצוב לראות כיצד אלה שמתיימרים לייצג את הציונות הדתית מוצאים עצמם שותפים ל־BDS ולשאר שונאי ישראל, ומתנגדים לחומת ביטחון אשר תגן על ישראל מהטרור. מזל גדול כי סמוטריץ' ושות' יכולים היום רק לזעוק מהאופוזיציה". "רק היפרדות מהפלסטינים תבטיח ישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה. החלטת הקבינט בדבר הקמת חומת הביטחון היא צעד חשוב במלחמה בטרור ובשורה שמיליוני ישראלים משוועים לה", אמר חרמוני.