משרד המשפטים העניק היום (שלישי) אור ירוק לחיבור ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לחשמל. לפי חוות הדעת, ניתן להכשיר עקרונית את החיבור לחשמל של ישוביים עם "אופק הסדרה ממשי". 

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס להחלטה: "משרד המשפטים בממשלה הקודמת לא התנגד, אדרבא, ב-2012 הממשלה החליטה לחבר את ההתיישבות הצעירה לחשמל, אך מ-2012 לא נעשה שום דבר וההתיישבות לא חוברה לחשמל".



"הממשלה הזו, יש חוות דעת משפטית שפותחת את הפתח המשפטי כדי לחבר את ההתיישבות הצעירה. בואו לא נשכח שמאחורי המילים יש משפחות וילדים שאין להם חשמל, תשתיות אינטרנט והמים לא מסופקים בלחצי טובים, יש פה עניין הומניטרי שסוף סוף אני מקווה שבהמשך הדרך לא יהיו מכשולים. זה יום של בשורה להתיישבות הצעירה", הוסיף. 

לדבריו, "לצערי הרב במשך שנים, הנושא של ההשתלטות של הפלסטינים על שטחי C הייתה בהפקרות מוחלטת ורפיסות של הממשלות הקודמות. הממשלה הנוכחית מלבד להקצות תקציב שהוא לא מבוטל ואנו מעריכים את זה מאוד ליחידות של סיירים שאין להם שום סמכויות אך שיתעדו, הממשלה לא עושה די ולא עושה בכלל כדי לעצור את הבנייה הבלתי חוקית הפרועה שהיא גם מאוד שיטתית".

"אנו עוקבים אחרי כל בנייה של מבנה בלתי חוקי ערבי, יש להם משנה סדורה איך לחסום את גדילת האוכלוסייה הישראלית. שר הביטחון אימץ מדיניות אגרסיבית כלפי האוכ' היהודית ואפס אכיפה מול הפלסטינים, אי אפשר במדינה מתוקנת לבוא שיש חוקי אפליה. אכיפה אגרסיבית ואפס סובלנות, ואפס אכיפה מול הפלסטינים", אמר

עוד אמר כי "כשמדינת ישראל מאמצת דוקטורינה שבה כל בנייה ביו"ש צריך לעבור שבעה מדורי גיהנום, אנו במאבק התיישבותי של שנים. אם אנחנו לא נתפוס את השטח ולא נשמור עליו, אנו יודעים מה תהיה התוצאה - ייכנסו לשם אלפים ומאות אלפי פלסטינים וישתלטו. אתה לא רוצה שהם ישתלטו על אדמות מדינה", אמר.

"המאחזים הם מקור לאלימות"

בהמשך, התייחס לנושא מנכ"ל עמותת "שוברים שתיקה", אבנר גבריהו, שאמר: "אנו מדברים על מפעל עברייני, שלא קיבל שום אישור. מספר צווי ההריסה שניתנו לכפרים פלסטיניים בשטחי C כמעט הכפיל את עצמו. מספר היתרי הבנייה שאושרו למבנים פלסטינים בשטחי C מגוחך. אנו מדברים על התחלות בנייה של מתנחלים באלפים רבים".

"הניסיון לעשות השוואה בין קהילות פלסטיניות שחלקן עוד מלפני 48 על הקרקע בלי מים וחשמל, שבאותו זמן המפעל העברייני הזה מחובר למים ולחשמל, המאחזים הם מקור לאלימות. זה ביזיון שאין כדוגמתו, מדינת ישראל מציעה לתת פרס לעבריינים. הדעה של איימן עודה ובכלל באופן עקרוני הלגיטימציה להקשיב לקולות העם השכן שנמצא כאן. השאלה אם אנו רוצים להמשיך את המצב של דיכוי של עם שלם או רוצים לחפש אופציה החוצה. מדובר על קהילות אלימות", טען. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm