סגן השגריר האמריקאי באו"ם ריצ'רד מ' מילס, הזהיר היום (שלישי) את מועצת הביטחון כי מלחמת רוסיה-אוקראינה עלולה לגרום למחסור במזון לפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה. לדבריו, המלחמה גורמת למחסור בחיטה, שיביא למחסור חריף במזון. 

"בשל התוקפנות הבלתי מעוררת של הנשיא פוטין נגד אוקראינה, חוסר הביטחון התזונתי עלול להחמיר עוד יותר בשבועות הקרובים, הן בעזה והן בגדה המערבית ככל שמחירי המזון, הדלק וסחורות אחרות יעלו", אמר מילס בפגישתו החודשית בניו יורק על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. 

אזהרה זו הגיעה ימים ספורים לאחר שהנציב הכללי של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, פיליפ לזאריני, העלה את עניין המצוקות הפיננסיות שעומדות בפני ארגונו במתן שירותים ל-5.6 מיליון פליטים פלסטינים בסוריה, לבנון, ירדן, הגדה המערבית, עזה ומזרח ירושלים. המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון גם הזהיר את מועצת הביטחון מפני המחסור במזון: "בעקבות פרוץ הסכסוך באוקראינה, עליית המחירים והפרעות בשוק - המתרחשות ברחבי המזרח התיכון - מאיימות על רמות הביטחון התזונתי של משפחות פגיעות". 

מוקדם יותר החודש הזהיר ארגון "אוקספם" ממחסור בחיטה, וציין כי לפי תוכנית המזון העולמית, מחיר קמח החיטה בשטחי הרשות הפלסטינית עלה ב-23.6%, כאשר מחיר שמן תירס עלה ב-26.3%, מחיר עדשים עלה ב-17.6% ומחיר מלח שולחן זינק ב-30%. 

ב"אוקספם" הסבירו כי מאחר שלרשות הפלסטינית אין תשתית לאחסון מזון והיא מסתמכת על ישראל והמגזר הפרטי הפלסטיני, אין לה אפשרות לאחסן מוצרים אלה, ולכן היא מייבאת מחצית מהדגנים שלה מאוקראינה.