ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) התראיין היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לחוק 'ממדים ללימודים' שצפוי לעלות היום להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

"אנחנו נביא את החוק בקריאה טרומית ביום רביעי בגרסה עם 100% מימון לחיילים, אני חושב שזה הכי מתאים", אמר חבר הכנסת זוהר בפתח הריאיון, "הקואליציה רוצה לתת להם רק 66% כי יש להם הרבה הוצאות, גם למנסור עבאס, גם לאחמד טיבי, גם לח"כ זועבי. יש הרבה מאוד חברי כנסת ערבים שצריכים הרבה מאוד כסף עכשיו לצרכים שלהם וחיילי צה"ל נשארים במקום השני".  

לאחר מכן הובהר לחה"כ מהליכוד כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית מטעם הקואליציה, הוגשה לאחר שמערכת הביטחון סברה ששליש מהתקציב צריך להגיע מקרן השחרור של החיילים. על כך הוא תקף את יוכפז ודוידוב: "איבדתם את הצפון, הדרום והמרכז. אתם פשוט עושים הכול כדי להציל את הממשלה ההזויה הזו ואתם ממציאים פה המצאות שלא שמעתי עליהם מעולם. אתם יודעים שאנחנו ב-2016 שילמנו 100%? אף אחד במערכת הביטחון לא אמר שום דבר". 

"לנסות להצדיק לא לתת 100% לחיילי צה"ל? מה נשאר? יש מקור תקציבי בצה"ל, יש מקור תקציבי במשרד הביטחון. יש כרגע 100 מיליון שקל ששוכבים במשרד הביטחון - שאגב, גם אם לא נעביר את החוק, כנראה הם יוכלו להשתמש בכסף ולעשות איתו פעולות כדי לתת לחיילי צה"ל", הוסיף ח"כ זוהר, "הם מבחינתם אומרים שיש איזה עניין משפטי".

"יש במשרד הביטחון תקציב מתאים. הם יגידו שיש להם בעיות משפטיות, אבל זה לא נכון", טען חה"כ מהליכוד, "הם יכולים להשתמש בכסף באמצעות החלטת ממשלה. אנחנו ננסה להעביר את החוק ל-100% מימון, וגם אם שני הדברים הללו לא יקרו, כשאנחנו נחזור להנהגת המדינה, אנחנו נשלם לכל חיילי צה"ל 100% רטרואקטיבית". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM