אראל סג"ל ויריב אופנהיימר פתחו היום (שני) את תכניתם ב-103FM בהתייחסות לנושאים הפוליטיים הבוערים, הטלטלה בקואליציה ורוח הבחירות באוויר. בעוד שסג"ל האשים את הממשלה בכך שאינה מסוגלת לקדם את חוקיה ויש ללכת לבחירות, אופנהיימר טען כי "כל עוד אתה בשלטון, אתה רוצה להיות בשלטון".

בפתח דבריו אמר סג"ל: "אני אגיד לך ממה אתם מפחדים. הממשלה הזאת לא יכולה לקדם שום מדיניות קוהרנטית בעניין הפלסטינים וערביי ישראל, משום שהיא כל כך מקוטבת לכאורה שהיא לא מצליחה להעביר חוקים. מה היה מתבקש? שמפלגה אידאולוגית כמו מרצ שיש לה תפיסת עולם סדורה וקוהרנטית - הייתי מצפה שתלכו לבחירות, ואתם מפחדים מבחירות כי אתם לא תעברו את אחוז החסימה".

ישיבת הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ישיבת הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אופנהיימר השיב: "כל קואליציה צריכה לדחות את הבחירות ככל שניתן. נתניהו עשה הכול בשביל להישאר עוד חצי דקה בשלטון וכך כל קואליציה, ומרצ היא חלק מהקואליציה. בוודאי שמפחדים מבחירות, כי יש סיכוי שביבי יעלה, יש גם סיכוי שלא דרך אגב, אבל לא רוצים בכלל לקחת את הסיכון הזה מלכתחילה. בכל קואליציה יש לך פשרות ואנשים סותמים את האף. מה שזועבי עושה, היא אומרת למרצ, 'אתם אוכלים יותר מדי צפרדעים ואני מנענעת את הספינה'. אתה יודע מה? אני קצת בעד לנענע את הספינה, אני קצת בעד שבימין ירגישו גם שהאדמה קצת רועדת, אבל אני לא בעד רעידת אדמה שתפרק את הספינה ותשחק לידיך. זה כל הסיפור".

"בתחום יהודה ושומרון, התנחלויות, מאחזים, זאת ממשלה שלראשונה חיברה מאחזים לחשמל, זאת ממשלה שמשנה את הסטטוס קוו בהר הבית, זאת ממשלה שמקדמת יותר בנייה בהתנחלויות, יותר מאשר ממשלת נתניהו, לכן למרצ ולזועבי קשה בממשלה הזאת וצריך להיאבק בה, אבל להיאבק בה מבפנים, כי זה סיכון גדול מדי", הוסיף. 

סג"ל: "למה זה סיכון גדול מדי?"

אופנהיימר: "א', בחירות זה לא טוב לישראל".

סג"ל: "תגיד, כי אתם יודעים שהימין יעלה לשלטון".

אופנהיימר: "לא הימין, הכהניסטים והביביסטים, זה לא הימין. אתה יודע למי אני הכי מחזיק אצבעות בפוליטיקה? לאיתמר בן גביר. הוא הקלף שלנו בבחירות הבאות, כי כשרואים אותו, מבינים לאן המדינה הזאת עלולה ללכת, וכשהם רואים את זה מול העיניים, חוזרים למחנה שלנו, ותראה שבכל הסקרים, אתם לא גדלים, ואני אומר לך - אתם תקטנו בזכותו".  

סג"ל: "אתה יודע מה ההבדל בין בן גביר למנהיג המפלגה שלך ניצן הורוביץ? בן גביר נמצא בכל מקום, בן גביר נגיש לכל אחד. ניצן הורוביץ, כשר בריאות, הדבר היחידי שהוא מתגאה בו זה הפונדקאים וזכויות לטרנסג'נדרים וכו'. ניצן מוביל את מרצ למחיקה וזה לא אראל סג"ל מוביל את מרצ. אם הייתי מוביל את מרצ, הייתי מוביל אתכם ליותר מנדטים".

אופנהיימר: "זה בדיוק ההבדל בינינו. אני לא מסתכל רק על מה מביא מנדטים, יש לי גם מצפון וערכים, ואתה יודע מה? גם אם הערכים האלה לא מביאים מנדטים, אני עדיין אחזיק בהם. אתה היית פעם בן אדם ערכי, ימני, הדרי, בית"רי, ואתה הפכת להיות כהניסט, אז אתה צריך לשאול את עצמך איפה הערכים שלך ולאן אתה הגעת".

סג"ל: "למי תצביע אם מרצ לא עוברת?"

אופנהיימר: "נניח מרצ לא קיימת, אני אצביע למפלגת העבודה או יש עתיד. אני לא בעד מדינת כל אזרחיה, אני מאוד מכבד את המשותפת, יש בנו הרבה מן המשותף, אבל אני לא שם".