המשבר הקואליציוני הוא כבר עובדה מזמן מוגמרת ונראה כי ימיה של ממשלת בנט-לפיד ספורים. פרישתם של חברי ימינה חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך מהקואליציה גרמו לכן שלממשלה אין רוב להעביר חוקים, וזה עוד מבלי שלוקחים בחשבון את ההתנגדות של חברי הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ומאזן גנאים לחלק מהחוקים שהממשלה מנסה לקדם, כמו הארכת תקנות יו"ש, ואת חרם ההצבעות של ח"כ מיכאל ביטון על הרפורמה בתחבורה הציבורית.

כעת נשאר לראות מה מעדיפים חברי הכנסת. האפשרות הראשונה היא ממשלת ימין בכנסת הזאת בראשות בנימין נתניהו. כרגע לא נראה שיש לכך רוב, לאור ההתנגדות של חברי תקווה חדשה שמסרבים לשבת בממשלה תחת נתניהו. אורבך כבר אמר שזאת האפשרות המועדפת עליו הוא ינסה לדחוף אליה, אולם ספק אם יצליח. 

האפשרות השנייה היא כמובן פיזור הכנסת והליכה לבחירות. במקרה הזה תיתכן תמיכה של הרשימה המשותפת, שכבר הצהירה שתתמוך בפיזור הכנסת. לאחרונה דווח כי גם במפלגות השמאל כבר שוקלים לתמוך במהלך מחשש שתקום ממשלת ימין בכנסת הזאת. זאתץ גם האפשרות המועדפת על חלק מהליכוד שמאמין שגוש נתניהו יכול להביא 61 מנדטים בבחירות.

האפשרות האחרונה, שכרגע נראית הכי פחות מציאותית, היא שהממשלה הזאת תצליח איכשהו לשרוד, משום שלא יימצא רוב לפיזור הכנסת ולא יהיה רוב לאי אמון. 

שאלנו אתכם מה עומד לקרות במערכת הפוליטית ואלו היו התשובות של כ-14 אלף מכם שהצביעו: 47% מכם חושבים שהכנסת תפוזר ויהיו בחירות. 39% מכם העריכו שהממשלה דווקא תצליח לשרוד את המשבר, ורק 14% מאמינים באפשרות של ממשלה אחרת בכנסת הנוכחית.