סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אביר קארה (ימינה) שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM. במהלך השיחה, תקף את האופוזיציה וטען כי מי שתוקע את המענקים בעקבות האומיקרון זה הליכוד. על הקואליציה אמר: "מראש ניסינו בכל דרך אפשרית להקים ממשלה בימין וכשלא הצלחנו הלכנו להקים ממשלה חלופית".

בפתח השיחה, התגלע ויכוח בינו לבין מגל, לאחר שהמראיין תהה האם עצמאיים קיבלו פיצויים מהממשלה הנוכחית. קארה השיב: "מענקי האומיקרון זה מאבק שאני העברתי בכנסת בתוך הקואליציה, וגם במאבק הזה אני הצלחתי. אנחנו העברנו בקריאה ראשונה, מיד בפתיחת המושב, כמו שהתחייבתי".

לטענתו, חברי הליכוד מונעים כרגע את קבלת מענקי האומיקרון. מגל תקף: "אתם פשוט התעללתם באנשים, לא קיבלו מכם שקל. שום עצמאי לא קיבל שקל".

בהמשך, התייחס קארה לתפקוד הממשלה המכהנת וטען: "אנחנו נמצאים שנה בשלטון הזה. אני יכול להגיד לך שלנתניהו בעיניי יש הרבה זכויות, אבל אני אגיד לך מה קיבלנו. קיבלנו משרד מצולק שהעובש בקירות שלו שגשג מכל כך הרבה שנים של הזנחה, בנגב, בפרוטקשן".

"אקורד הסיום של ממשלת נתניהו, אם אתה זוכר, היה אסון מירון ומבצע שומר החומות. 12 שנים של הזנחה התפוצצו לנו בפנים פה בתקופה הזאת. קיבלנו מדינה עם 11.5% גירעון, איפסנו את הגירעון", הוסיף.

אביר קארה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אביר קארה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד התייחס חבר מפלגת ימינה לאמירתו של דודי אמסלם לפיה הליכוד מוכנים לשבת עם רע"מ, במידה ויצליחו להקים ממשלה. "זה פסטיבל צביעות בלתי אפשרי, כי ניסינו בכל דרך אפשרית להקים ממשלה בימין. כשלא הצלחנו, הלכנו להקים ממשלה אחרת חלופית, שבסוף גם התבררה כממשלה טובה לישראל", הבהיר. לטענתו, "מי שפסל זה הצד השני, לאורך כל הדרך, והיום בבוקר אני מופתע לשמוע שלא פוסלים את רע"ם פתאום".

כשנשאל האם הקריירה הפוליטית שלו הסתיימה, השיב: "אני חושב שאנחנו נרוץ ונביא הישגים טובים". על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט אמר: "אני חושב שהוא היה ראש ממשלה טוב עם כל המצבים שהוא קיבל. הצלחנו בשנה אחת לעשות דברים שלא עשו פה 30 שנה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM