ועדת הכלכלה אישרה היום (שלישי) את חוק ההתקשרות (הקומות הכשרות) לקריאה ראשונה. זאת, לאחר תמיכת יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיכאל ביטון וחבר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת אורי מקלב. חבר הכנסת מיכאל בליאק מסיעת יש עתיד נמנע.

ח"כ מקלב תקף את שר התקשורת יועז הנדל ואמר: "כל מה שייזכר מהקדנציה הזו של שר התקשורת הנדל היא המלחמה שלו בקומות הכשרות. הציבור סובל מהעדר קליטה, תת שירות בחברות הסלולר, כשל צרכני. כמו עולם שלישי שכונות שלמות בעיר בירה ללא קליטה ולא טיפלתם בזה".

"במקום לעבוד למען הציבור הנדל רק חפר בביוב, גדולי ישראל הגיעו אליו אפילו כיפה היא לא חבש. במשך חודשים עמד במליאה מנוכר, הכפיש והסית כנגד הציבור החרדי שרק רצה לשמור את אורחות חייו. מי שלא רוצה מכשיר כשר שלא ירכוש. אין אפליה כל אחד יכול לרכוש מכשיר כשר, אפילו שר האוצר רכש מכשיר כזה.

"כל אחד שרכש ידע למה הוא נכנס ומי שלא רוצה שיעזוב את הקומות הכשרות. עומד שר התקשורת ורואה ציבור יקר שמפסיד דברים רבים כי רוצה לשמור את אורחות חייו ומגיע שר התקשורת ואומר אני אלמד אותם אני אחנך אותם. יש לי מספרים אני אקבע לכם איך להתנהל", הוסיף מקלב.

מוקדם יותר, ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה הנוגעות לפיזור הכנסת ויציאה לבחירות נוספות הותירו את שר התקשורת יועז הנדל לא מרוצה. השר, אשר קידם במהלך כהונתו רפורמה בשוק הסלולר החרדי, גילה כי הקואליציה אישרה לאופוזיציה לקדם חוק אשר למעשה מבטל את הרפורמה. בעקבות כך, השר הנדל תקף בטוויטר הן את הקואליציה והן את האופוזיציה ורשם: "בושה לממשלה, בושה לליכוד וש"ס שפועלים נגד הציבור".

"ההסכמות עם דרעי (שאמור להיות מחוץ לפוליטיקה) על חוק שמונע מהחרדים ניוד מספרים, הן בושה לממשלה שפעלה היטב בכהונתה. ‏בושה לליכוד ולש״ס שפועלים למען המונופול של העסקנים, ונגד הציבור. הסכמות הן לא תירוץ.  זו רק קריאה אחת ותהיה לחרדים אפשרות לנייד מספרים בעוד חודש", מסר הנדל.

ח"כ אורי מקלב הגיב על הנושא בדיון בוועדת הכלכלה: "שר במדינת ישראל לא יהיה רודן ולא ישלוט על אורח חיים, שר בישראל אינו ריבון על משהו ולא יכפה אורח חיים על אדם בישראל. אין פה כשל שוק, אין תקדים למעשה הזה של שר התקשורת. אנשים קבעו לעצמן מסגרת, ניתן לעבור בין תשע חברות, באיזה סמכות כופים עליהם לשנות את תנאי המסגרת. מי שלא רוצה שלא ירכוש. באיזה רודנות מגיע שר התקשורת וטוען כי בגלל שהוא מקצה את המספרים בסמכותו להגביל".

מגיש הצעת החוק חבר הכנסת משה ארבל טען כי "שר התקשורת מבקש להתערב בערכים ובחינוך הילדים עם הרפורמה". מנגד, אנשי משרד האוצר והתקשורת טענו כי החוק פוגע בתחרות בשוק הסלולר.