סערת "חוק המטרו": על רקע פיזורה המתקרב של הכנסת, חברי הקואליציה מעבירים בימים האחרונים ביקורת נוקבת כנגד הקואליציה, בטענה כי היא לא מאפשרת את קידומם של מספר חוקים משמעותיים, ביניהם "חוק המטרו" ו"חוק הוויזות" שלא מופיעים על סדר יומה של הכנסת כפי שפורסם הבוקר. ח"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס היום (רביעי) מעל לבמת הכנסת לטענות אלו. "העניין של המטרו הוא כזה: החוק הונח בפברואר ולא קודם. השרה מיכאלי לא קידמה אותו", טען קיש.

סגן שר הבריאות לשעבר המשיך לפרט מדוע מפלגתו אינה מאפשרת את קידומו של החוק, ותקף את ליברמן ומיכאלי: "החוק לא מעכב את המטרו, הוא יצא לדרך ותוקצב עשר שנים קדימה. העיכוב בהעברת החוק לא יעשה שום נזק, חוץ מהמינויים שליברמן ומיכאלי רוצים לעשות שלא יצאו לפועל. הם רבו בינם לבין עצמם, ולכן החוק לא התקדם".

הוא המשיך במתקפה החריפה נגד שרת התחבורה, ואמר כי "יש לנו שרת תחבורה כושלת. נכשלת בנתב"ג, באוטובסים, בכבישים ורוצה ספין מטרו, שאין בו שום דבר שלא מעכב שום דבר". בנוסף, קיש הציג את התנאי של הליכוד להעברת החוק: "אמרנו לה ניתן לך קרדיט, אבל רק כשנוכל ללכת לתאריך בחירות נוח ולא במקרה אחר. כל הסיפור זה לחץ של ליברמן למינויים ורצון של מיכאלי לקרדיט. אני פונה למיכאלי - אם המטרו זה כזה אסטרטגי, תבואי תצביעי איתנו לתאריך בחירות מוקדם. ואם לא כנראה שהכל ספין".

בכל הקשור ל"חוק הוויזות", טען חבר הכנסת כי מדובר בעניין מורכב שאין לטפל בו בחופזה: "חוק הוויזות זה אירוע אחר. מדובר בחקיקה שנעשתה בחופזה וללא שיקול דעת. יש שם דברים רגישים של צנעת הפרט של אזרחי ישראל. יש חשש של כניסה לישראל ללא פיקוח, ואנו לא היינו שותפים לחקיקה. זה נושא רגיש ומורכב. נדון בו בכובד ראש ולא בחאפ לאפ במסגרת ניקוי שולחן".

כמו כן, הוא גם התייחס לתקופת הבחירות המתקרבת, והאשים כי חברי כנסת אחרים במשכן החלו בהפצת ספינים לקראתה. "אנו בתקופת הספינים. יש לחץ עצום מכל מיני ח"כים ומפלגות להובלת כל מיני חקיקות שלא היו בהסכמות. יעבור רק מה שהיה בהסכמות, מה שלא היה בהסכמות לא ייכנס. כרגע זה מה יש", כך לדברי קיש.