גורמים מדיניים הגיבו הערב (שני) לדרישת האופוזיציה לערוך משאל עם ולהביא לאישור הכנסת את ההסכם המתגבש עם לבנון בנוגע לגבול הימי. הגורמים טענו כי "זו דרישה שחיזבאללה חותמים עליה בשמחה. גם הם דרשו הסכם כלכלי בלבד בלי גבול ימי. מבחינתם זה הישג ישראלי".

דיווח: ישראל מתקרבת להסכם תיחום הגבולות הימיים עם לבנון

בתגובה לדיווח כתבה חברת הכנסת אורית סטרוק ("הציונות הדתית"): "‏מה חדש? מצבים בהם גורמים פוליטיים בישראל סבורים שטובת המדינה היא ויתור על שטח ריבוני - לא חסרים בהיסטוריה שלנו. בדיוק בשביל מצבים כאלה, וכלקח מהם, חוקקנו את חוק יסוד משאל עם, כדי לוודא שממשלה לא תוכל לקבל החלטות כאלה על דעת עצמה, ותהיה כפופה להחלטת הריבון, בכנסת ו/או במשאל עם".

אתר "ספוטניק" הרוסי דיווח ביום שבת כי ישראל ולבנון מתקרבות להסכם על תיחום הגבולות הימיים ביניהן. על פי הדיווח, מקור לבנוני אמר כי "אנחנו קרובים להסכם, ונודיע על כך למתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין". זאת, על רקע האיומים מצד מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי ארגונו יגיב בהתאם, במידה וההסכם לא ייחתם עד לאמצע חודש ספטמבר. 

כזכור, במהלך השבועות האחרונים, הוכשטיין נפגש עם בכירים במערכת הפוליטית בלבנון, ביניהם, מישל עאון, ראש הממשלה, נג'יב מיקאטי, ויו"ר הפרלמנט, נביה ברי. לאחר הפגישה, אמר הוכשטיין כי "אנו יכולם להתקדם באופן רציף, ואני מצפה לחזור לאזור על מנת לקיים את ההסדר הסופי".

ראש הממשלה הלבנוני האשים בחודש שעבר את ישראל ביצירת משבר מים במדינתו, באמצעות פלישה והשתלטות על משאבי המים. "האויב הישראלי מנסה ליצור משבר חדש באמצעות השתלטות על העושר הימי של לבנון, על ידי קביעת עובדות בשטח באזורים בהם לבנון נצמדת לזכויותיה, וזה מסוכן מאוד", אמר מיקאתי.