סוף טוב לתקרית הדיפלומטית? שרת החוץ של צ'ילה אנטוניה אוריולה ניגשה היום (שני) לנשיא המדינה יצחק הרצוג, זמן קצר לאחר לווית המלכה אליזבת השנייה, וביקשה להתנצל על התקרית בה סורב השגריר הישראלי החדש גיל ארציאלי לקיים את טקס הענקת האמנה עם נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ'. השרה הביעה את צערה על התקרית והבהירה כי צ'ילה מעוניינת לפתוח "דף חדש ביחסים עם ישראל".

כזכור, בוריץ' סרב לפגוש את השגריר הישראלי בשבוע שעבר, כאשר ההסבר בעיתונות בצ'ילה היה כי מדובר בצעד "מחאה כלפי פעילות הצבא הישראלי בעזה במהלך עלות השחר". בוריץ', המזוהה עם השמאל בצ'ילה קרא לא פעם בעבר לחרם על ישראל.

מיד לאחר התקרית השרה זימנה אליה לפגישה את השגריר החדש, כאשר דיפלומטים בצ'ילה מסרו כי "ישנה מהומה גדולה בממשלה ובמשרד החוץ, על מנת לראות איך פותרים את הבעיה שנוצרה". במהלך סוף השבוע זימנו בישראל את השגריר הצ'יליאני לשיחת נזיפה, כאשר השיחה נערכה אמש.

עם זאת, ביום שישי התנצלו בצ'ילה על התקרית, כאשר בכירה במשרד החוץ המקומי שוחחה עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז והתנצלה. הבכירה אמרה כי לאור התקרית נקבע מועד חדש לטקס הענקת המדינה לנשיא הצ'יליאני והוא יתקיים ב-30 בספטמבר. היא הדגישה כי הקשרים עם ישראל חשובים לצ'ילה וכי הם מעוניינים לשמר אותן.