על רקע ההסכם על תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון, נשיא לבנון, מישל עאון, נאם הערב (חמישי) והצהיר כי "לבנון מסכימה לאמץ את הנוסחה הסופית שהוגשה על ידי המתווך האמריקאי". לדבריו, "ההסכם עונה על הדרישות הלבנוניות ושומר על הזכויות המלאות שלה. ההישג לא היה מושג ללא אחדות העמדה הלבנונית".

בתוך כך, הנשיא הדגיש כי "מקווה שבסופו של המשא ומתן, יחל תהליך שיניח את היסודות לתחייה הכלכלית שלה לבנון זקוקה. זאת, עלידי השלמת חיפוש הנפט והגז, שיביא ליציבות, ביטחון ופיתוח שהמדינה שלנו זקוקה". הנשאי הלבנוני צייץ גם בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "אני מודה ליו"ר הפרלמנט, נביה ברי, ראש הממשלה, נג'יב מיקאתי וסגן יו"ר הפרלמנט, אליאס בו סעב, שבחודשים האחרונים הובילו את השיחות יחד עם חברי הצוות, את המשא ומתן הקשה והקשוח".

ספינת קידוח במאגר הגז כריש (צילום: רויטרס)
ספינת קידוח במאגר הגז כריש (צילום: רויטרס)

עוד ציין עאון, כי "באמצעות האיתנות של אזרחי לבנון והמאבק, שהתגלו כמרכיב הכוח של לבנון, תרמו לחיזוק עמדתה של לשנון במשא ומתן, והשגת ההישג עבור הדור הנוכחי והדורות הבאים. הכל, למען ההתרוממות, הקדמה והשגשוג של ארצנו".

מוקדם יותר, ראש הממשלה, יאיר לפיד, העביר הערב תדריך ביטחוני ליו"ר מרצ, זהבה גלאון, בנושא הסכם הגז מול לבנון. בסיום התדריך, אמרה גלאון כי מפלגת מרצ תתמוך בהסכם. בחשבון הטוויטר שלה, צייצה כי "דרך השלום והדפילומטיה תמיד עדיפה על מלחמה. זהו הסכם חשוב מבחינה ביטחונית, הוא מביא יציבות איזורית מול לבנון ויאפשר שקט מול חיזבאללה. הישג חשוב מאוד של רה״מ לפיד, בעל חשיבות אסטרטגית עצומה למדינת ישראל. מרצ תתמוך בהסכם ההיסטורי בממשלה".

יאיר לפיד וזהבה גלאון בתדרוך ביטחוני על ההסכם הימי עם לבנון (צילום: ללא)
יאיר לפיד וזהבה גלאון בתדרוך ביטחוני על ההסכם הימי עם לבנון (צילום: ללא)

כזכור, ביום שלישי האחרון, הממשלה אישרה ברוב גדול את עקרונות ההסכם על הגבול הימי עם לבנון ואת הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד להניח את ההסכם בכנסת ובתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה. בישיבת הממשלה הציגו גורמי המקצוע את עקרונות ההסכם והשפעותיו בחיזוק הביטחון הלאומי והיציבות האזורית. חברי הממשלה הביעו תמיכה בחשיבותו ונחיצותו בעת הזו של ההסכם הימי עם לבנון, כמו כן תמכו בהצעת ראש הממשלה לפיד להניח את ההסכם על שולחן הכנסת.

על פי הודעת רה"מ עליה הצביעו בקבינט "יש חשיבות ודחיפות בהגעה להסכם הימי בין ישראל לבין לבנון, בעת הזו. חברי הקבינט הביעו תמיכה בקידום הליכי אישור ההסכם על ידי הממשלה". בתוך כך, יובהר כי ההצבעה בקבינט הייתה על הודעת רה"מ בלבד, ולא על ההסכם עצמו.