משרד המשפטים האמריקאי עדכן לאחרונה את משרד המשפטים הישראלי כי ה־FBI פתחה בחקירה פלילית סביב מותה של העיתונאית הפלסטינית־אמריקאית של 'אל ג'זרה' שירין אבו־עאקלה, שנהרגה במהלך מבצע של צה"ל בג'נין בחודש מאי. נדב תמיר, מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל ומומחה לפוליטיקה אמריקאית, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים. 

"אני לא חושב שזה מפתיע בכלל, בעיקר שמדובר באזרחית אמריקאית", הבהיר בפתח דבריו, "האמון נסדק עם ששת הארגונים ששר הביטחון הכריז עליהם כארגוני טרור ועד היום האמריקאים אומרים שהם לא קיבלו הוכחות. האמון הוא לא מה שהיה".

בהמשך, התייחס לחשש שהביע הממשל האמריקאי מבחירתו של איתמר בן גביר לתפקיד בכיר בממשלה המסתמנת. "מישהו שאחראי על הצתת האש בהר הבית, חראם אל שריף, הולך להיות האחראי על הדבר הזה, סמוטריץ' הולך להיות שר הביטחון".

בתגובה לדבריו, תקף ינון על השימוש בשם הערבי של המקום: "המקום הזה הוא מקום המקדש לפני שמוסלמי חשב שיש דבר כזה שקוראים לו מוחמד".

בן השיב: "אני רוצה להזכיר לך שגם אני נגד שהם יחקרו ולדעתי הם לא יחקרו חיילים, אבל עדיין לא השלמת את המחסנים שלך מצוק איתן. אתה מקבל 3.8 מיליארד דולר". ינון טען בתגובה שהוא איננו תלוי - "אתה בובת סמרטוטים". "אני סומך על נתניהו שידע לנהל את השחמט הזה יותר מלפיד ויותר מבנט", הצהיר ינון. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM