סיעת המחנה הממלכתי התכנסה היום לישיבת הסיעה השבועית, שעסקה בנושאים העומדים כעת על סדר היום הציבורי, לצד הסערות במערכת הפוליטית. בפתח הישיבה העניק בני גנץ הצהרה לתקשורת, בה תקף את ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו: "מבצע פיגוע דריסה בדמוקרטיה".

"יהפכו אותנו למדינת עולם שלישי": האזהרה של לפיד לקראת הקמת הממשלה

"נתניהו רוצה לבצע זו מהפכה שחיתותית", טען גנץ והתייחס לפסקת ההתגברות, "עצם העיסוק בהרחבת הדמוקרטיה מעיד על סדר עדיפות לקוי. אני כן בעד מרכיבי התגברות בין הרשויות, ותומך רק ברוב גדול כדי לפסול החלטות בג"צ. המחנה הממלכתי מוכנים להיות שותפים לתיקון מהאופוזיציה בעל מרכיבים מאוזנים. אקיים שיחות עם ראשי האופוזיציה המיועדת ועם גורמים בקואליציה המיועדת".

הוא פנה אל נתניהו ואמר: "אני מזכיר שמי שיפורר את כוחנו - יפגע בצה"ל. מי שיפגע בערכנו הדמוקרטים - יבצע פיגוע דריסה בדמוקרטיה הישראלית. אם חלילה נפסיד במאבק, הדבר הראשון שנעשה כשנחזור יהיה לבטל את כל המהלכים הללו".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

אל גנץ הצטרף יאיר לפיד, שבהצהרתו לתקשורת בפתח סיעת יש עתיד, שאל את מצביעי הליכוד: "זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות".