על רקע המשך המגעים הקואליציוניים בין מפלגות גוש הימין, רשם הליכוד התקדמות במגעים עם מפלגת הציונות הדתית. עם זאת, מכיוונה של מפלגת יהדות התורה אין התקדמות משמעותית, לאחר שבמפלגה נדהמו לגלות כי תיק ירושלים ומורשת, שאליו כיוון חבר הכנסת מטעם אגודת ישראל, מאיר פורוש, לא רק פוצל אלא גם התרוקן, ועל כן גם הצהירו כי לא יחתמו בעד החלפת יו"ר הכנסת.

בתוך כך, בעיתון "המבשר", עיתון הבית של אוגדת ישראל, תקפו בחריפות את אופן ניהול המשא ומתן של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו. בעיתון נכתב כי "על רקע המשא ומתן המתנהל בעצלתיים, ביהדות התורה הביעו אמש תסכול, מורת רוח וחוסר שביעות רצון מהתנהלות הליכוד לפי המשא ומתן בנקודת ההתחלה".

בעיתון התייחסו גם לנושאים המהותיים שעלו בלב ההסכמים, כמו הסדרת מעמד בני הישיבות, חוק הסלולר, פסקת ההתגברות, ביטול רפורמת הכשרות, טיפול מיידי במשבר הדיור. לטענתם, "רוב הנושאים כבר הובטחו ערב הבחירות, אך למרבה הכאב, בשור המעשה, בשיחות הקואליציוניות מול חברי צוות המשא ומתן מטעם אגודת ישראל, הליכוד בחר מצדו לנהל דיונים ממושכים וחסר תוחלת, גורר רגליים, לא חוזר עם תשובות, ולא מגיע להסכמות".

מאיר פרוש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מאיר פרוש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד הוסיפו בעיתון, כי אישר ציבור במפלגה הסביר את הסיבות המרכזיות לתסכול העמוק. לדבריו, "לא מדובר במפלגה אחת שניצחה או אישר אחד שניצח, אלא צד פוליטי שלם, שאף לא אחד ממרכיביו יכול להקים שלטון בלעדי. אם כן, מדוע הליכוד בוחר להתנהל בחדרי המשא ומתן בצורה נלוזה מול השותפות העתידיות?".

כזכור, ביהדות התורה ציינו אמש כי טרם חתמו על החלפת יו"ר הכנסת והבהירו כי אם תתקבל החלטה לחתום, אחד מדפי החתימות של כל חברי הסיעה (מאלה שתמיד מוחזקים מוכנים במזכירות הסיעה) יועבר לידי הליכוד, אולם זה טרם קרה. מוקדם יותר, הושגה התקדמות במשא ומתן בין הליכוד והציונות הדתית, בקואליציה המתהווה מתקדמים לעבר האתגר הבא: מינוי יו"ר הכנסת הזמני. לפי גורמים בליכוד, המועמד להתמנות ליו"ר הכנסת הזמני הוא יריב לוין. סוגיית זהותו של יו"ר הכנסת קשורה באופן ישיר לסוגיה אחרת: זהותו של שר החוץ הבא. בנימין נתניהו יצטרך לקבל החלטה וגם לעשות זאת בהקדם, כאשר השמות שמוזכרים בהקשר של תיק החוץ הם אמיר אוחנה וישראל כ"ץ.