עובדי משרד החוץ פרסמו אתמול (רביעי) התנגדות להעברת עובדי שלוחת המאבק נגד הדה-לגיטימציה לתוך בניין משרד החוץ בירושלים - אל המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה לשעבר בראשות גלעד ארדן - שנסגר והועבר למשרד החוץ ביוזמתו של שר החוץ יאיר לפיד. ההתנגדות נבעה מהחשש הלוגיסטי מפגיעה במקומות העבודה, במקרה שהמהלך יצא אל הפועל. החשש נובע בעיקר מכך, שעובדי הבניין הראשי בירושלים יפגעו מהמהלך. בהמשך הוועד הסיר את התנגדותו למהלך.

יקשה על הממשלה החדשה: משרד החוץ מתנגד למעבר שלוחת המאבק בדה-לגיטימציה לירושלים

זאת, לאחר שבשבועות האחרונים היה ניסיון של הנהלת משרד החוץ להעביר את העובדים שנמצאים בבניין צ׳מפיון ברמת-גן לירושלים, ולסגור את השלוחה. גורמים בקרב עובדי המשרד השייכים לשלוחת המאבק בדה-לגיטימציה טוענים כי מעברם הדחוף מבניין הנפרד למשרד החוץ בירושלים נעשה על מנת להקשות על הממשלה החדשה שנבחרה להקים את המשרד לעניינים האסטרטגיים מחדש.

לפי גורמים בליכוד, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, שוקל להעביר את תחום המאבק בדה-לגיטימציה ממשרד החוץ למשרד ראש הממשלה. כזכור, יאיר לפיד כשר חוץ פעל לסגור את המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה שהיה בראשותו של גלעד ארדן בממשלת הליכוד הקודמת. יחד עם זאת, כעבור יותר משנה מאז החלטת הממשלה (מיולי 2021) המעבר לא הושלם. 

לפי הערכות, רה"מ המיועד שוקל למנות את מקורבו, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, לשר האחראי על המל"ל ועל תחום המאבק בדה-לגיטימציה. 

גורמים בסביבת גלעד ארדן שבעבר כאמור שימש כשר לנושאים אסטרטגיים,  אמרו ל"מעריב" כי "קיומו של המשרד לנושאים אסטרטגיים בזמנו נתן דחיפה משמעותית למאבק נגד תנועת ה-bds וכנגד פעילי החרם. ארדן הקים תשתית מקצועית שהוקדשה אך ורק למלחמה בנסיונות החרם והדה לגיטימציה של ישראל. הוא גייס צעירות וצעירים מוכשרים וואנשי המשרד עסקו בכך יום יום והשיגו הישגים משמעותיים. היום, כשרואים שהרשות הפלסטינים פועלת אף היא כמו פעילי החרם ומנסה לבודד את ישראל, לפעול נגדה בבתי דין לאומיים ולקרוא להחרמתה- הצורך בפעילות של משרד ובגוף שיתמקד אך ורק במאבק נגד יוזמות אלה - גדול אף יותר, ונקווה לראות את זה קורה".

מטעם משרד החוץ נמסר בתגובה: "על פי החלטת ממשלת ישראל, המשרד לנושאים אסטרטגיים פורק ועובדיו שולבו במשרד החוץ. על בסיס החלטה זו, הנחה שר החוץ בחודש מאי השנה להעביר את העובדים לירושלים וזאת בהתבסס על החלטות ממשלת ישראל לפיהן משרדי הממשלה יעברו כולם לירושלים בירת ישראל".

"המעבר גם יסייע בצורה משמעותית לעבודה אחודה ויעילה תוך חיסכון בכספי משלם המיסים. אין כל בסיס לטענה כי מעבר העובדים מתל אביב לירושלים פוגע במי מעובדי משרד החוץ. עובדי המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר הם כיום עובדים במשרד החוץ לכל דבר ועניין".

מנציגות העובדים של שלוחת משרד החוץ בבני ברק, עובדי המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר נמסר בתגובה: "צר לנו כי שוב ועד עובדי משרד החוץ משתמש בעובדי המשרד לנושאים אסטרטגיים לשעבר ככלי לניגוח הנהלת המשרד וזאת על גבם של עובדים מסורים ששימשו כחוד החנית של ממשלת ישראל במאבק בדה-לגיטימציה. מוטב היה כי ועד העובדים היה מטפל ומקשיב לבעיות הקשות שנוצרו עקב מיזוג המשרדים שנעשה באופן כושל במקום להערים עוד קשיים אשר פוגעים ישירות בתנאי העבודה של עובדים אלה".